دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه ابلاغ شد

دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه از سوی وزارت آموزش و پرورش به همه ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه از سوی وزارت آموزش و پرورش به همه ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد. براساس این دستورالعمل معلم پژوهشگر، معلم محقق و مؤلف، معلم یار، معلم هنرمند، معلم ایثارگر، معلم برتر جشنواره‌ها، پیشکسوت برتر، نیرو‌های آزاد شاغل در مدارس غیردولتی، معلم قهرمان (ورزشی)، معلم ماهر و توانا، معلم ویژه، معلمان فن‌آور، خلاق، نوآور و معلم برتر قرآنی 12 موضوع پیش‌بینی شده برای انتخاب معلمان برتر است.

انتخاب معلمان برتر براساس ملاک‌های عمومی و تخصصی خواهد بود. ملاک‌های عمومی حداکثر 100 امتیاز دارد و ملاک‌های تخصصی وفق ملاک‌های مشخص در هر موضوع خواهد بود و تعداد منتخبان برای هر شهرستان و استان طبق سهمیه و براساس جمعیت کل فرهنگیان هر شهرستان و منطقه در هر موضوع تعیین خواهد شد.

تشکیل ستاد بزرگداشت تجلیل از مقام معلم، اطلاع‌رسانی و ابلاغ شیوه‌نامه به معلمان و تمامی مدارس در اسرع وقت، تکمیل منظم پرونده فرهنگیان متقاضی و تشکیل گروه‌های داوری برای بررسی مدارک همکاران متقاضی از جمله اقدامات اجرایی ضروری است که باید ادارات آموزش و پرورش انجام دهند.

معلمان شاغل در واحدهای آموزشی باید با تکمیل فرم ثبت‌نام که در اختیار ادارات آموزش و پرورش است، داوطلبی خود را برای شرکت در انتخاب معلم برتر اعلام و فرم تکمیل شده را به همراه مستندات به اداره آموزش و پرورش شهرستان و منطقه محل خدمت خود تحویل دهند.

در این دستورالعمل آمده است: سیاست وزارت آموزش و پرورش درخصوص تکریم و بزرگداشت مقام معلم نهادینه‌کردن فرهنگ تکریم در جامعه بوده و تکریم مقام معلم به زمان خاصی محدود نیست و آموزش و پرورش علاوه بر برنامه‌های هفته معلم، اقدام به تهیه تقویم اجرایی تکریم و بزرگداشت مقام معلم برای طول سال 98 کرده است و انتظار می‌رود استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی اقدامات شایسته‌ای را در این زمینه انجام دهند.

طبق این دستورالعمل تجلیل از همه معلمان مورد نظر است و اما برای مراسم «هفته بزرگداشت مقام معلم» تعدادی از معلمان به عنوان نمادین در 12 موضوع تخصصی مورد تجلیل و تشویق قرار می‌گیرند. هر فرد می‌تواند حداکثر در سه موضوع داوطلب شده و فرم مربوطه را تکمیل کند ولی در صورت کسب امتیاز، صرفا در یک موضوع به عنوان برتر معرفی و تجلیل خواهد شد.

این طرح شامل نمایندگان معلمان که در 3 سال اخیر به ستاد کشوری معرفی شده‌اند، منتخبان استانی و شهرستانی 3 سال اخیر، افرادی که در مرخصی یا مأموریت هستند، کارکنان اداری شاغل در ادارات و کسانی که پرونده مختومه (تنبیهی) در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری دارند نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061233

وب گردی

وب گردی