مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 29 بهمن

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی خوارزمی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، مهم‌ترین سوژه‌ای بود که دو روزنامه دانشگاهی کشور در شماره امروز سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه به آن پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان امروز سه‌شنبه 29 بهمن به شرح زیر است:

قوی شدن ایران از مسیر توسعه فناوری

عکس یک شماره امروز روزنامه فرهیختگان به گفت‌وگوی این روزنامه با برگزیدگان جشنواره خوارزمی اختصاص دارد. جشنواره خوارزمی سال‌هاست به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. سی‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور رئیس‌جمهور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و از 15 برگزیده تقدیر شد. روزنامه فرهیختگان با تعدادی از برگزیدگان این جشنواره گفت‌وگو کرده است.

امریه دانش‌بنیان‌ها؛ هست ولی کم است

تیتر دیگر فرهیختگان به صفر تا صد خدمت سربازی گروه‌های فناور پرداخته است. جوان متخصصی که سال‌ها درس خوانده باید 24 ماه فعالیت‌هایی انجام دهد که به تخصص و دانش او ارتباطی ندارد و در اکثر موارد باعث می‌شود حتی به‌واسطه دوربودن از فضای علمی و آموزشی، آموخته‌های خود را از یاد ببرد. در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مقرر شد برخی مشمولان خدمت سربازی اعم از نخبگان و فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان طبق ضوابطی، مشمول امتیازاتی از قبیل کسر خدمت یا معافیت از خدمت شوند. این روند اگرچه امکان بهره‌گیری از تخصص و دانش نخبگان و تحصیلکرده‌های دانشگاهی را فراهم می‌کند؛ اما نخبگان مشمول همچنان با مشکلاتی روبرو هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی دغدغه صاحبان صنایع

فرهیختگان از راه اندازی کلینیک صنعت واحد یادگار امام (ره) نیز گزارش داده و اشاره کرد دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایفای نقش اجتماعی خود است. کلینیک صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) که هفته گذشته در شهرک صنعتی شمس‌آباد افتتاح شد، نخستین جایی نیست که ایجاد شده و پیش از این، مرکز دهق در استان اصفهان هم این اقدام را انجام داده است. شنیده شده واحد پرند و رباط‌کریم نیز درصدد اجرایی کردن این طرح هستند.

دانشگاه با رنگ و بوی انتخابات

صحبت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتخابات و درخواست بیش از 190 تشکل دانشجویی از کاندیداهای مجلس، دیگر تیترهایی است که فرهیختگان برای جلد امروز انتخاب کرده است. چند روزی بیشتر تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمانده و حتی رسانه‌های دانشگاهی نیز جلدهای اخیر خود را با رنگ و بوی انتخابات بسته‌اند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 29 بهمن به شرح زیر است:

اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

روزنامه آفرینش نیز عکس یک جلد امروز خود را به اختتامیه مهم‌ترین جشنواره علمی کشور اختصاص داده است. در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی خوارزمی از 15 طرح برتر علمی و پژوهشی با حضور رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد. در این جشنواره از 10 طرح داخلی، چهار طرح خارجی و یک طرح ایرانی مقیم خارج تقدیر شد.

اعلام مهلت مجدد برای ثبت نام جاماندگان کنکور

روزنامه آفرینش در دیگر تیتر دانشگاهی خود به خبر اعلام مهلت مجدد برای ثبت نام جاماندگان کنکور 99 پرداخته است. بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند، می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌ نام‌ یعنی از دوشنبه ۱۲ تا پنجشنبه ۱۵ اسفندماه ۹۸ برای شرکت در آزمون اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061272

وب گردی

وب گردی