دوره کارورزی دانشجویان در شهرک‌های صنعتی برگزار می‌شود

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) از برگزاری رویدادهای فناوری و استارت‌آپ ویکند با مشارکت شهرک صنعتی شمس‌آباد و شناسایی دانشجویان خلاق و ایده‌پرداز خبر داد.

جمشید نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کارکردهای دفتر خدمات کسب‌وکار راه‌اندازی شده در شهرک صنعتی شمس‌آباد اظهار کرد: از یک سال گذشته جلسات و اقدامات متعددی با مدیران شهرک‌های صنعتی برای انتقال تجارب صنعت به دانشگاه و انتقال دانش کاربردی به صنعت صورت گرفته تا ارتباط دانشگاه و صنعت متحول و بازتعریف شود.

وی افزود: نکات بسیاری در اثنای این جلسات مطرح و افقی برای ترمیم ارتباط صنعت و دانشگاه ترسیم شد. پس از بررسی‌ها معلوم شد که صنعت نیازمند آموزش‌هایی است که باید دانشگاه پاسخگوی آن باشد و دانشگاه نیز نیازمند تجارب و آموزش‌های مهارتی و کاربردی است که هم‌افزایی صنعت را می‌طلبد.

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: در گام نخست نیازهای آموزشی هر دو ساختار با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های کاربردی تا حد قابل‌قبولی رفع شد و این روند تاکنون نیز ادامه دارد. گام دوم همکاری‌ها و ارتباطات دانشگاه و صنعت تأسیس و راه‌اندازی کلینیک تخصصی کسب‌وکار بود تا بدین واسطه نیازهای صنعت از نزدیک شناسایی شود.

نجف‌پور با اشاره به لزوم بازتعریف در رشته‌های تحصیلی و راه‌اندازی رشته‌های و دوره‌های مورد نیاز صنعت، عنوان کرد: از چالش‌های اصلی که باید در کلینیک کسب‌وکار واحد یادگار امام خمینی(ره) پیگیری شود، بازنگری در رشته‌های تحصیلی و تربیت دانش‌آموختگانی با اولویت صنعت و خلاء‌های کشور است.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی به دلایل مالی و بعضاً به دلیل مقیاس کاری کوچک، فاقد دفاتر تحقیق و توسعه هستند. کلینیک کسب‌وکار واحد یادگار امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی متخصص و مشارکت صاحبان صنایع، خدمات تحقیق و توسعه متناسب با مقیاس کاری واحدهای صنعتی ارائه خواهد داد.

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) دفتر کلینیک کسب‌وکار را پلی میان چالش‌های صنعت و توانمندی‌های دانشگاه تلقی کرد و گفت: واحدهای فناور و ایده‌پردازان دانشگاه نیز دستاوردهای مطلوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند که می‌توان به کمک این دفتر و به پشتوانه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه به فکر تجاری‌سازی و ارائه آن به صنایع بود.

نجف‌پور با اشاره به تسریع تعاملات دانشگاه و صنعت ذیل کلینیک کسب‌وکار، تصریح کرد: شناسایی و ورود به چالش‌های آموزشی و پژوهشی صنایع، ارائه مشاوره‌های کسب‌وکار و تولید ازجمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این دفتر به‌شمار می‌رود.

وی درباره لزوم توانمندسازی دانشجویان و زمینه‌سازی اشتغال آن‌ها از طریق دفتر کلینیک کسب‌وکار، خاطرنشان کرد: از این پس دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی خود به این دفتر مراجه خواهند کرد و براساس تفاهم‌های شکل گرفته با شهرک صنعتی شمس‌آباد دانشجویان این دوره را در واحدهای صنعتی شهرک سپری می‌کنند. در اثنای بازدیدها و جلسات با مدیران صنایع، موضوع معرفی دانشجویان برتر به صنعت جهت به‌کارگیری و جذب آنها نیز مطرح شده و این مقوله در دفتر کلینیک کسب‌وکار پیگیری می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای فناوری و استارت‌آپ ویکند با مشارکت صنایع و شناسایی دانشجویان خلاق و ایده‌پرداز یکی از مهم‌ترین کارکردها و مأموریت‌های کلینیک کسب‌وکار است. باتوجه به کارنامه درخشان واحد یادگار امام خمینی(ره) در برگزاری رویدادهای فناوری در حوزه مختلف به‌ویژه حمل‌ونقل، این آمادگی وجود دارد تا از ایم پس رویدادهای چالشی مشترک با صنایع نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061295

وب گردی

وب گردی