پرسپولیس و سپاهان به دنبال پیروزی

بعد از شکست استقلال و شهرخودرو در روز گذشته، حالا نوبت به پرسپولیس و سپاهان است که در دومین مسابقه خود در آسیا، مقابل حریفان صف آرایی کنند. سپاهان بعد از برد پرگل هفته قبل حالا با قدرت و اعتبار بیشتری پای به این میدان می گذارد. پرسپولیس اما بعد از شکست بازی نخست، قطعا با انگیزه های بیشتری وارد میدان خواهد شد. ببینیم دو نماینده کشورمان قرار است با چه شرایطی در مسابقات امروز با حریفان خود مصاف دهند.

گروه ورزشی ایسکانیوز- امیرکریمی/ دومین هفته از لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایرانی خوب آغاز نشد. استقلال در دیداری به حریف عربستانی باخت که داور گل سالم این تیم را مردود اعلام کرد. شهرخودرو اما وضعیت متزلزلی داشت و با یک شکست سنگین به قعر جدول سقوط کرد تا مشخص باشد که امسال از آنها در لیگ قهرمانان آسیا کاری ساخته نیست. شوک جدایی خارج از برنامه یحیی گل محمدی طوری کمر تیم مشهدی را شکسته که به این زودی درمان نخواهد شد.
اما بازی های امروز. پرسپولیس که با شکست در هفته اول بازی های لیگ قهرمانان آسیا درسال های اخیر، هفته پیش هتریک کرده بود، امروز به مصاف الشارجه امارات خواهد رفت که از این تیم کم و بیش خاطرات خوبی دارد.

سپاهان هم هفته قبل در نخستین مسابقه با نتیجه چهار بر صفر العین را در هم کوبید تا جور تمام نماینده های فوتبال ما در هفته اول را کشیده باشد و به نوعی خط نشانی هم برای تیم های هم گروه خود بکشد. آنها امروز به مصاف تیم تا دندان مسلح و متمول السد قطر خواهند رفت. سپاهان و پرسپولیس هر دو به 3 امتیاز این بازی نیاز مبرمی خواهند داشت.


جدال بازنده های روز نخست

پرسپولیس و الشارجه نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی دارند. پرسپولیس در بازی قبل در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی را واگذار کرد و الشارجه هم بازی را به التعاون عربستان باخت. حالا هر دوتیم برای بازگشت به جدول محتاج برد هستند هرچند هفته دوم مسابقات هست و جا برای جبران زیاد اما هر دو تیم نیک می دانند که امتیازات دور رفت چه تاثیری در شرایط جدول و صعود آنها به دور بعدخواهد داشت.

یحیی گل محمدی پی به این موضوع برده که دوران ماه عسل او در پرسپولیس تمام شده و انتظارات از او بسیار بالاست و صدرنشینی لیگ هواداران پرسپولیس را ارضا نمی کند. پرسپولیسی که او هفته قبل روانه مسابقه کرد کمی محافظه کارانه چیده شده بود و شائبه ترس و مرد بازی بزرگ نبودن را در مورد او تقویت کرد. او حالا برای اثبات غلط بودن این فرضیه باید این بازی را ببرد. خبرهایی که از اردوی سرخپوشان می رسد از جایگزینی رادوی کروات به جای بیرانوند و تغییرات اساسی در ترکیب خط دفاع و هافبک این تیم و همچنین تغییر استراتژی فوتبالی در این بازی برای پرسپولیس حکایت دارد.

سپاهان و تلاش برای حفظ صدرنشینی
امیر قلعه نوعی را در فوتبال ایران همیشه به سنتی بودن محکوم کرده اند و با تمسخر از تاکتیک های اوت دستی و ضربات ایستگاهی سخن می گویند اما نمی توان کتمان کرد که تیم های تحت رهبری قلعه نوعی حتی اگر با یک روش هم بازی می کنند همان یک کار را ماهرانه انجام می دهند و نتیجه می گیرند.

هفته پیش قلعه نوعی، العینی را با چهار گل یه رختکن فرستاد که تیم دست پابسته ای نشان نمی داد. شاید العین از آن تیم رویایی یکی دو فصل قبل فاصله داشت اما زدن چهار گل به این تیم آن هم داخل خانه اش یک دستاورد عظیم است.

اما این هفته سنگ بزرگی دمقابل سپاهانی ها قرار گرفته است. قلعه نوعی می داند که برای صعود در این گروه سخت نیاز یه گرفتن امتیاز دراین بازی دارد. از آنطرف السد یک امتیازی در رتبه دوم جدول ایستاده و منتظر لغزش سپاهان هست تا بتواند بر جایگاه اولی تکیه بزند. آنها که در بازی اول با النصر عربستان مساوی کردند اگر این بازی را هم به سپاهان واگذار کنند یا امتیاز از دست بدهند، براساس شرایط جدول و برد احتمالی النصر روبروی العین حتی خطر از دست دادن جایگاه دوم در جدول را هم احساس می کنند. قطعا هر دو تیم با تمام توان وارد میدان خواهند شد.

اولین روز از دومین هفته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که برای تیم های ایرانی خوش یمن نبود. هرچند سر استقلال به نوعی در کویت بریده شد اما در هر حال همین استقلال حالا در رده سوم جدول ایستاده، شهر خودرو هم که حالا کم کم در آن گروه برای کمتر گل خوردن ظاهرا باید به میدان برود. امیدواریم برای اعتبار این فوتبال هم که شده روز دوم مسابقات به نفع تیم های ایرانی تمام شود و کمی مسکنی بشود برای فوتبالی که این روزها حال و روز خوشی ندارد.

کد خبر: 1061301

وب گردی

وب گردی