طرح‌های تحقیقاتی مشترک میان دانشگاه‌های ایران و چین عملیاتی می‌شود

دو مرکز تحقیقات مشترک کشاورزی و مرکز تحقیقاتی مشترک IOT (Internet of Things) اینترنت اشیا تاسیس می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه بررسی راهکارهای عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری با مرکز نوآوری ایران-چین با حضور علیرضا شیخ عطار مشاور امور بین الملل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رضایی مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری های پژوهشی، لاله ملک نیا مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه، اسلامی نماینده حوزه معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری طرف‌های چینی در محل دفتر معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد.

شیخ عطار در این جلسه ضمن تاکید بر اولویت مدیریت دانشگاه بر همکاری علمی و پژوهشی با چین گفت: راهکارهای عملی در این همکاری بسیار مهم هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های چینی متقاضی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی باید شناسایی شوند و پیگیری‌ها تا ایجاد قرارداد باید ادامه داشته باشد.

رضایی ضمن تاکید بر رتبه علمی جهانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت ها و توانایی های دانشگاه آزاد اسلامی در این همکاری مشترک گفت: ایجاد مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح های تحقیقاتی مشترک، برگزاری همایش های بین المللی مشترک، طراحی جوایز مشترک پژوهشی و.. باید به صورت جدی پیگیری شود.
ملک نیا در این جلسه ضمن تاکید بر آمادگی حوزه ارتباط با صنعت جهت انجام پروژه های مشترک اظهار کرد: تاسیس مرکز تحقیقاتی نانو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسلامی هم که به نمایندگی از معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری در جلسه حضور داشت ضمن تاکید بر بهره گیری از منتورهای تخصصی، تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان، مشارکت در سرمایه گذاری محصولات مراکز رشد و... بر رویکرد نوین آن معاونت در درآمدزایی غیر شهریه ای تاکید کرد.


گفتنی است که طرف چینی هم ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده بر بسط همکاری های علمی و آموزشی در حوزه کشاورزی تاکید کرد. وی اعلام آمادگی کرد که آکادمی ها و دانشگاه‌های چینی را جهت بسط همکاری ها به دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کند.
در پایان مقرر شد جهت شروع همکاری ها دو مرکز تحقیقات مشترک کشاورزی و مرکز تحقیقاتی مشترک IOT (Internet of Things) اینترنت اشیا با همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های چین تاسیس شود. در ضمن زمینه‌های ماموریت مطالعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری تخصصی در رشته های مختلف هم بصورت متقابل اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061360

وب گردی

وب گردی