مجلس از ادامه رفتارهای مخرب اقتصادی دولت جلوگیری کند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مجلس قوی به عنوان ریل گذاری مسیر حرکت دولت باید از ادامه رفتارهای مخرب اقتصادی کشور جلوگیری کند.

ظاهری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص این که وضعیت اقتصادی کشور با توجه به سیاست‌های سال های اخیر توسط قوه مجریه به کدام سمت خواهد رفت، اظهار داشت: ما بر سر دو راهی تاریخی قرار داریم که یا از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و برخی نقاط ضعف اقتصاد خود را پوشش خواهیم داد از جمله کاهش یا عدم وابستگی بودجه به نفت، یا آنکه فرصت سوزی کرده و اقتصاد کشور را به سمت نزولی سیر خواهیم داد.

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب اشاره کردند که مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوای سه گانه کشور باید قوی و در تراز انقلاب باشد، افزود: مجلس می‌تواند نقش سوزنبان را داشته باشد که قطار را عوض میکند به عبارت دیگر با توجه به عملکرد ضعیف دولت در مسیر اقتصاد کشور از محل مناسب خود خارج شده و مشکلات عدیده ای برای مردم به وجود آورده است. ما دچار یک بلاتکلیفی در اقتصاد هستیم که نه تنها سرمایه‌ای وارد آن نمی‌شود بلکه سرمایه از آن خارج هم میشود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: معتقدیم که اقتصاد ما در بن بست قرار ندارد و باید با نگاه به درون و استفاده بیشتر از ظرفیت های داخلی به سمت ثبات و پیشرفت در شاخص‌های مهم اقتصادی حرکت کنیم.

ظاهری با بیان اینکه اگر مجلسی مقتدر و قوی داشته باشیم می تواند دولت را مجبور کند که به راه صحیح خود برگردد،گفت: در ابتدا باید از ادامه رفتارهای مخرب دولت در اقتصاد جلوگیری کرد؛ از جمله وابستگی شدید دولت به نفت و کسری بودجه دولت از محل افزایش حامل های انرژی و کالاهای داخلی، دو سیاست اشتباهی هستند که باید از طریق مجلس از جلوی آنها گرفته شود.

وی ادامه داد: دولت باید با جدیت بیشتری از ریخت و پاش ها و هزینه های اضافی خود بکاهد، چراکه شرایط اقتصادی در وضعیت نامناسبی است و مردم قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است. یکی از سیاست‌های مناسبی که دولت در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی می‌تواند به کار بگیرد، همین کاهش هزینه‌های اضافی است.

این فعال اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه سرعت نقدینگی در اقتصاد کشور ما بالا است و این نقدینگی هم به سمت تولید نمیرود. بخش عمده ای از این مسئله در تسلط و اشراف بانک‌ها قرار دارد و از این جهت، مجلس شورای اسلامی باید رفتار بانک ها را هم در راستای بهبود فضای اقتصادی کشور مهار کند.

کد خبر: 1061395

وب گردی

وب گردی