فعالیت در هسته‌های مشاوره برای دانشجویان روانشناسی رزومه کاری محسوب می‌شود

هسته‌های مشاوره دانشجویی برای دانشجویان توانمند رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدیادگارامام خمینی(ره) تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکشنبه 13 بهمن‌ماه، دستورالعمل تشکیل هسته‌های دانشجویی «همیار مشاور امین» دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

براساس بندهای این دستورالعمل، هدف از ایجاد و شکل‌گیری هسته‌های همیار، آموزش به دانشجویانی است که با افزایش مهارت‌های فردی، خودمراقبتی، مسئولیت‌پذیری و تقویت توانایی‌های فردی با نظارت مراکز مشاوره، توانایی برقراری و ارتباط مؤثر با گروه‌های هدف را داشته و با رعایت ضوابط اسلامی-ایرانی و ارزش‌های موجود در جامعه دانشگاهی در مکان‌های غیررسمی مانند سلف دانشگاه، دانشکده ها و سالن های ورزشی امکان فعالیت داشته باشند.

در همین راستا، محمدرضا حاجی نوروزی مسئول مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح«همیاران مشاور امین» برای دانشجویان رشته روانشناسی این واحد اظهارکرد: براساس بخش‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال این هستیم که از ظرفیت دانشجویان توانمند و علاقه مند در زمینه مشاوره، برگزاری کارگاه، برگزاری جلسات کوچک تر کارگاهی و گروهی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: طرح همیاران مشاور دارای بخش های مختلفی است که درحال حاضر دو بخش از آن را اجرایی خواهیم کرد. براساس این طرح، دانشجویان روانشناسی در بخش های مختلف دانشگاه مانند سلف غذاخوری و دانشکده‌ها، فعالیت‌های مشاوره‌ای خود را تا جایی که توانایی دارند با دانشجویان نیازمند به راهنمایی انجام و یا به مشاوران متخصص دانشگاه ارجاع دهند.

حاجی نوروزی ادامه داد: فرآیند مشاوره به دو صورت انجام می شود؛ همیاران مشاور می توانند در وهله اول، پاسخ به چالش‌های ارائه شده از سوی مسئولان مرکز مشاوره را از طریق تحقیق و بررسی پیدا و آن‌ها را به دانشجویان منتقل کنند و یا آن ها را به متخصصان حاضر در مرکز مشاوره دانشگاه برای بررسی بیشتر ارجاع دهند.

مسئول مرکز مشاوره واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: این طرح دوفایده عمده دارد؛ اول این که می توانیم تعداد دانشجویان زیادی را زیر نظر مرکز مشاوره دانشگاه داشته باشیم. همچنین دانشجویان رشته روانشناسی می توانند از این طرح به عنوان یک فعالیت کارورزی استفاده و تجربه کاری بیشتری را برای سال‌های آینده خود کسب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره واحد یادگار امام(ره) نزدیک به 10 سال فعالیت دارد؛ درحال حاضر این مرکز به وسیله بخش نامه‌های جدید سازمان مرکزی دانشگاه، فراغ بال بیشتری دارد و فعالیت‌های آن گسترده تر شده است. مرکز مشاوره واحد یادگار در سال تحصیلی جاری، برنامه های مشاوره ای متعددی را برای دانشجویان جدید الورود خواهد داشت و که به تناوب و زمان خاص اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061404

وب گردی

وب گردی