زنان ایران می‌توانند الگوی زنان آزاده جهان شوند

دبیر علمی همایش زن مسلمان در آیینه الگی پیشرفت گفت: زنان ایران در نیم قرن آینده الگوی زنان آزاد جهان شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه حمیدی‌فر در اولین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی پیشرفت پنجاه ساله که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌ خمینی(ره) شهرری برگزار شد، گفت: توسعه انسانی و زندگی بهتر جامعه در ابعاد مختلف در گرو پرورش ارزش‌ها و معنویات است.

وی ادامه داد: هر جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز به اخلاقیات و تحکیم خانواده دارد.


دبیر علمی همایش زن مسلمان در آیینه الگوی پیشرفت پنجاه سال بیان کرد: زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دهه ها و عرصه های مختلف نقش آفرینی کردند. در دهه اول همگام با مردان در دفاع مقدس از کشور دفاع کردند. در دهه دوم باعث توسعه کشور شدند در دهه سوم در پیشرفت علمی و دانشگاه‌ها موثر بودند و در گام چهارم در تبیین الگوی زنان در جهان اسلام می‌پردازند.

وی افزود: آموزش زنان و عدالت جنسی در مدارس از دستاوردهای مهم حوزه آموزش بوده که زمینه‌ساز فعالیت زنان در عرصه های مختلف شده است.

حمیدی فرد عنوان کرد: ما در تلاش هستیم که زنان ایران در نیم قرن آینده الگوی زنان آزاد جهان شوند و با تاکید بر مبانی خداشناختی، ارزش شناختی، دین شناسی، ولایت فقیه و نقش مادری و همسری به تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی بپردازند.


دبیر علمی زن مسلمان در آیینه الگوی پیشرفت پنجاه سال خاطر نشان کرد: خانواده و فرزندآوری از نکاتی مهمی است که در جهان امروز کمتر مورد توجه جهان قرار می‌گیرد در نتیجه زنان ایران با پیشینه فرهنگی و تاریخی و دینی می‌توانند در ترویج فرهنگ ازدواج و خانواده محوری فعال باشند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1061406

وب گردی

وب گردی