زنان غرب با تفکرات فمنیستی دچار سردرگمی و خود تحقیری شدند

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: مادر بودن در هویت زنان غربی تعریفی ندارد و زنان غرب با تفکرات فمنیستی دچار سر درگمی و خود تحقیری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مینو اصلانی در اولین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی پیشرفت پنجاه ساله که صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌ خمینی(ره) شهرری برگزار شد، گفت: زنان با احیای جریان فکری اسلامی و انقلابی در خانواده باعث پویایی و شادابی روح انقلابی در کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: زنان در دوران دفاع مقدس هم‌پای مردان تلاش و جهاد در راه خدا کردند و بعد از آن نیز به ترویج آثار دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده کردند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: افکار فمنیستی و برابری جنسی اساس فروپاشی فرهنگ غربی در جهان است، اما زنان ایرانی طبق تفکر عدالت جنسی، شایستگی و نهاد خانواده در پی ترویج فرهنگ اسلامی هستند.

وی افزود: جایگاه زنان با تفکرات مختلف در ایران باید مشخص شود تا بتوانند نقش خود در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب پیدا کرده و به درستی در این مسیر حرکت کنند.


اصلانی خاطر نشان کرد: ستاد عالی زنان کشور با حصور فعالان حوزه زنان و وزرای مربوط در کشور فعالیت های مختلفی انجام داده که نشان دهنده اهمیت جایگاه زن در کشور است.


رئیس بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: مادر بودن در هویت زنان غربی تعریفی ندارد و زنان غرب با تفکرات فمنیستی دچار سر درگمی و خود تحقیری شدند.

وی افزود: بحران جمعیت و افسردگی و خخوکشی در اروپا و امریکا به خاطر نبود طهارت نسل وجود دارد اما در برابر آن ایران به خاطر تربیت صحیح خانواده ها در بالاترین سطح تحکیم خود به سر می‌برد.

به گفته اصلانی، الگوی زنان ایرانی نه شرقی و نه غربی است که برای پرورش و ترویج این الگو زیر ساخت ها و قوانین جدید و بازنگری قوانین فعلی نیاز است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: زنان ایرانی در مسایل مختلف کشور اثرگذار و نقش آفرین بوده و باعث ایجاد غیرت عمومی در جامعه برای مقابله با دشمنان انقلاب خارجی و خوارج داخلی هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب می فرمایند زنان معمارها ایران جدید هستند در نتیجه زنان برای ساخت ایران اباد و سالم از لحاظ اخلاقی باید تلاش کنند و همچنین به ساخت تمدن نوین اسلامی نیز کمک کنند.

اصلانی گفت: اشتغال زنان به خودی خود مشکل نیست اما زنان باید کنار اشتغال نیز در عرصه‌های مختلف نظیر مادری و همسری فعال باشند و اولویت زن مسلمان حضور در کنار خانواده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: تساوی جنسیتی در ادارات خصوصی و دولتی و جامعه به نظام خانواده ضربه وارد می‌کند و عدالت جنسی باید جایگزین تساوی جنسی شود.

وی افزود: در حال حاضر باید نظام مسائلی از حوزه زنان تهیه شود و در مرحله بعدی زیر نظام ها تعیین شود و زنان ایران بر اساس این نظام و قوانین آن در جامعه حورد حمایت قرار بگیرند‌.

اصلانی عنوان کرد: جریان خاص فکری در کشور نفقه و مهریه را تحقیر زن می‌داند در حالی که اسلام به واسطه مهریه از زن حمایت می‌کند.

این فعال حوزه زنان بیان کرد: زنان ایرانی در ۵۰ سال آینده تنها متعلق به خود نیستند و باید الگوی زنان جهان اسلام باشند همان گونه که شهید سردار قاسم سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود و محبوب و در خدمت جبهه مقاومت بود.

وی اضافه کرد: تداوم نسل پاک و اصیل در کشور بر عهده زنان است و انها باید با حفظ عفاف و حجاب و پایبندی به ازدواج به فرزند اوری مشروع اقدام کنند. ازدواج سفید و هم خانگی افت تداوم نسل‌ها در اروپا و آمریکا است.

اصلانی خاطر نشان کرد: سلسله همایش‌ها با محوریت زنان ایرانی و الگو سازی در آینده تداوم خواهد داشت و با همکاری بسیج اساتید در حوزه زنان کارهای پژوهشی ارزشمندی در حال انجام است که به زودی رسانه‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061415

وب گردی

وب گردی