دبل علیپور و ترابی در شب فاجعه شجاع

خلیل زاده مدافع قابل اتکا و با تعصبی است و هیچ شکی در آن نیست اما این تعداد اشتباه فنی در دو بازی آسیایی پشت هم شاید به این سادگی ها هم قابل چشم پوشی نباشد.

ایسکا نیوز - امیر کریمی/

ایکاش الشارجه هم با امثال مانژوکیچ به دیدار پرسپولیس می آمد انصافا خط جلو الشارجه هر بار در طول نود دقیقه در یک سوم دفاعی پرسولیس پا به توپ شد نفس ما که بند آمد، هرچند شارجه ساختار تیمی الدحیل در دفاع و حمله را نداشت و هرچقدر در خط دفاعی آسیب پذیر نشان می داد اما در عوض جای همه این موارد با سه مهاجم گرسنه هرکاری که دوست داشت انجام می داد.

مندز، خلفان و کایو برزیلی که آنچنان بدنش به اصطلاح فوتبالی ها لول و تحرک داشت که مثل ماهی از دست مدافعان سر می خورد و با اضافه شدن دفاع چپ تازه نفس در ضدحملات مرگبار و زهردار نشان دادند و جور نداشته های فنی این تیم را کشیدند، اما پرسپولیس برخلاف بازی گذشته این بار با ترکیب نام آشنا و قابل پیش بینی پا به این میدان گذاشته بود همان ترکیبی که مطمئن تر و کار آزموده تر بود.

بازگشت سید جلال به خط دفاعی و کمال به خط هافبک و تشکیل زوج او و احمد نوراللهی در میانه زمین و همچنین استفاده از دو مهاجم کلاسیک در خط حمله نشان دهنده تغییر تفکرات و استراتژی تیمی در این بازی بود. شاید همین تغییرات بود که باعث شد برخلاف بازی قبلی این بار جبران مافات کنند و در همان دقایق ابتدایی نتیجه را به نفع خود رقم بزنند هرچند که گلهای زده در این نیمه هربار با مثلث آتشین شارجه پاسخ داده شد.

عادت زشت

ظاهرا تفاوتی نمی کند جلوی دفاع پرسپولیس مهاجمان ایرانی بازی کند یا خارجی کلا دیگر عادت به دو گل خوردن برای این تیم امری طبیعی به نظر می رسد و در حال تبدیل شدن به عادت ناپسندی است. حال اینکه این دقیقا همان خط دفاعی هست که عصای دست برانکو و حتی کالدرونی که تنها یک نیم فصل سرمربی این تیم بود می باشد.

خط دفاع ، خط حمله

پرسپولیس چه در پیش افتادن بازی ها از حریف چه در کامبک ها بافاکتور از بازی الدحیل خوب گل می زند. آمار گلهای پرسپولیس از زمان حضور گل محمدی در این تیم قابل توجه هست، به این موضوع اضافه کنید عدم آمادگی کامل استوکس و اوساگونا را که شاید در شرایط آرمانی به کار این تیم بیشتر بیایند اما آمار گل خورده های پرسپولیس هم از دربی به این طرف قابل تامل و بررسی می باشد. خوردن شش گل در سه مسابقه آن هم برای تیمی که عنوان بهترین خط دفاعی را در یکی دو سال گذشته و حتی نیم فصل اول به یدک می کشد قطعا نگران کننده می باشد.

کالدرون و تیمش در یک نیم فصل تنها هفت گل دریافت کرده بودند و حالا در سه بازی؟! هرچند شرایط بازیهای آسیایی با لیگ داخلی کاملا متفاوت است اما احتمال وجود ایراد فنی در ساختار سازمان دفاعی تیم را بالا می برد. گل محمدی حتما باید به ترمیم این ساختار دفاعی بپردازد چرا که با این دست فرمان هرچه آن جلو رشته می کنند به راحتی پنبه می شود این ایراد در بازیهای حساس آینده پرسپولیس آسیب های جبران ناپذیری را به این تیم وارد خواهد کرد.

دبل علیپور و ترابی در شب فاجعه شجاع

پای علیپور باز هم در آسیا به گلزنی باز شد آن هم با دبل کردن در این بازی و جالب تر اینکه در هر دو گل رد پای ترابی دیده می شود که بعد از کالدرون سایه ای از آن در زمین دیده می شد و انتقادها به نحوه بازی گرفتن از او شدت گرفته بود ظاهرا حالا هم علیپور در حال برگشتن به شرایط آرمانی و مورد انتظار هواداران هست و هم ترابی بعد از چند هفته در حال جا افتادن در پازل تاکتیکی گل محمدی، اما دقیقا برعکس این موضوع در مورد شجاع خلیل زاده صادق است بازیکنی که با آن همه دبدبه و کبکبه در بازی الدحیل سهل انگاری اصلی را انجام داد و به همراه دوستان سبب خوردن گل اول شد و به تبع شوک این گل بود که دقایقی بعد گل دوم را هم پذیرا شدند در این بازی هم دقیقا شجاع با عدم تمرکز همانند بازی قبل یک آفساید پر کرد و گل اول حریف شکل گرفت و در گل دوم بازهم بی موالاتی انجام داد و خط حمله زهر دار شارجه ازین اشتباه هم ساده نگذشت. تازه شجاع باید خدا راهم شاکر باشد در ابتدای نیمه دوم در دقیقه پنجاه و سه باز هم عدم هماهنگی او و نوراللهی پایه ریز گل سوم شارجه نشد. خلیل زاده مدافع قابل اتکا و با تعصبی است و هیچ شکی در آن نیست اما این تعداد اشتباه فنی در دو بازی آسیایی پشت هم شاید به این سادگی ها هم قابل چشم پوشی نباشد. شجاع باید بداند که به جای درگیری های بی مورد و داستان های تکراری اگر تمرکز خود را در بازی بگذارد قطعا نتیجه بسیار بهتری هم برای او و هم برای پرسپولیس خواهد داشت.

گره کور در جدول

با تساوی پرسپولیس و برد التعاون در مقابل الدحیل شرایط جدول وارد فاز جدید شده است. حالا به ترتیب التعاون در شب دوم مسابقات با ۴ امتیاز در صدر و الدحیل با ۳ امتیاز و شارجه با دو تساوی و کسب ۲ امتیاز و پرسپولیس با تک امتیاز در قعر جدول حضور دارد. هنوز فرصت برای همه تیم ها بخصوص پرسپولیس برای کندن از انتهای جدول و حتی رسیدن به صدر وجود دارد. صدالبته این تساوی نیز در خانه حریف هرچند لطف برد را برای ما نداشت اما همین تک امتیاز در خانه حریف چه بسا در روزهای آخر برای صعود به کار تیم ها بیاید، اما پرسپولیس حتما باید هرچه زودتر بار خود را ببندد تا کار به اما و اگر در روز و شب آخر نرسد که اصولا ما مرد آن لحظات و روزها نیستیم.

کد خبر: 1061417

وب گردی

وب گردی