ضرورت افزایش بودجه دفتر پیش‌دبستانی برای فعالیت در مناطق محروم

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزایش اعتبارات را لازمه ایجاد تحول و افزایش پذیرش نوآموزان در مناطق محروم دانست.

رخساره فضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به چگونگی نظارت بر دریافت شهریه مراکز پیش‌دبستانی اظهار کرد: دریافت شهریه در مراکز پیش دبستانی در مراکز غیردولتی اتفاق می‌افتد. این مراکز سامانه‌ای تحت عنوان تعیین الگوی شهریه دارند و بر اساس آن شهریه را از والدین نوآموزان دریافت کنند.

وی ادامه داد: برخی از پیش‌دبستانی‌ها، زیر مجموعه و ضمیمه مدارس دولتی کشور ایجاد شده‌اند. شهریه پیش‌دبستانی‌هایی که در مدارس دولتی ایجاد شده‌اند بر طبق بخشنامه‌ای ابلاغ شده، حداکثر می‌تواند 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر برخی مدارس بر خلاف بخشنامه ابلاغ شده در زمینه دریافت شهریه عمل کنند، مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه برخود با متخلفان بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید وزارت آموزش و پرورش در برخورد با تخلفات چارچوب مشخصی دارد، در ابتدا تخلف در زمینه دریافت شهریه بیش از 15 درصد در مراکز پیش‌دبستانی از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و به حوزه و معاونت تخصصی ارجاع داده می‌شود، سپس روال قانونی آن طی خواهد شد.

فضلی در ادامه با اشاره به رشد 56 درصدی پذیرش نوآموزان پیش‌دبستانی در مناطق محروم خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش پذیرش نوآوزان در مناطق محروم و روستاها باشیم. با توجه به شرایط خاص کشور از لحاظ بودجه، ما نیز طبیعتاً با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه خانواده‌های ساکن در مناطق محروم، امکان پرداخت شهریه را ندارند تاکید کرد: امیدواریم اعتبار دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزایش پیدا کند تا بتوانیم شاهد تحولات بیشتری در مناطق محروم باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061453

وب گردی

وب گردی