آقای وزیر ورزش! یا برو یا اصلاح شو!

ظاهرا اوضاع در وزارت ورزش، وخیم تر از چیزی است که به نظر می آید. متاسفانه باید گفت که وزارت ورزش در چنان چنبره ای از بی کفایتی و ندانم کاری وزیر و مشاورانش فرو رفته که دیگر نمی توان امیدی به بهبودش داشت. خنده دار است اما در این وزارتخانه حتی نمی توان امیدی به اصلاح و بهبود داشت.

ایسکانیوز- هومن جعفری/ خبر خنده دارتر ازآن بود که حتی بشود به آن خندید. احتمالا تنها واکنش مناسب به خبری که ساعاتی قبل روی خروجی سایت وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت، همان خنده های هیستریک یواکین فینکیس در فیلم اسکار گرفته جوکر است. خنده های عصبی و بی اختیار که به گریه ای عمیق ختم شود.

« مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان درباره پرونده شریفی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: قبل از صدور حکم مهدی شریفی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، هنگامی که در جریان پرونده اتهامی شریفی در قوه قضائیه قرار گرفتیم از صدور حکم وی در هیئت مدیره استقلال خودداری کردیم.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: شریفی در زمان معرفی به مجمع باشگاه استقلال منع به کارگیری نداشته و ظاهرا الان متهم پرونده است، اما با این حال کاملاً تابع نظر مراجع محترم نظارتی و قضایی هستیم و حکمی از سوی وزارت ورزش برای ایشان صادر نشده است.»

دوهفته قبل سایت ها این خبر را از مجمع باشگاه استقلال منتشر کردند که « به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بر اساس مصوبه مجمع عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران، مهدی شریفی و سید عبدالرضا موسوی به عضویت هیئت مدیره این باشگاه منصوب شدند. همچنین با استعفای آقایان میرشاد ماجدی و امیر حسین فتحی از هیئت مدیره باشگاه استقلال موافقت و از زحمات آنان تقدیر شد.»

در دو هفته، عضو جدید هیئت مدیره به یکباره تبدیل به شخص فراری و متهم به فساد مالی گردید. واکنش وزارت ورزش را هم که دیدید. دست پیش را گرفتند که «برایش حکم صادر نکردیم» و دست پس را از دست ندادند که «آنموقع محکوم اقتصادی نبود»! از وزیر ورزش که خودش سابقه ای امنیتی دارد، باید با صراحت پرسید که آیا قبل از دادن پستی چنین مهم و اثرگذار، سوابق افراد را از نهادهای نظارتی نمی پرسد؟ آیا قبل از دادن حکمی به این مهمی، از نهادهای ذی ربط استعلام تایید صلاحیت اخلاقی، مالی و کیفری شخص را درخواست نمی کند؟

نکند هیئت مدیره استقلال، برای وزیر ورزش جایی مثل پارک تفریحی است که هرکسی بتواند در آن تردد کند؟ اینکه برای کسی حکمی صادر شده باشد یا نه بی اهمیت است. سوال اینجاست که چگونه خروجی مصوبه مجمع باشگاه به چنین فردی رسید؟ قرار بود برای مهدی شریفی حکم عضویت در هیئت مدیره استقلال صادر شود. خبرش هم به صورت رسمی منتشر شد. اینکه برای وی حکمی صادر نشده، از اهمال وزارت ورزش نمی کاهد. جرم وزیر ورزش و مشاورانش سومدیریت و غفلت نسبت به وضعیت تیمی است که به صورت امانت در اختیار آنها قرار گرفته است و ظاهرا برای این امانت هیچ احترامی قائل نیستند!

استقلال ماه هاست که مدیرعامل ندارد و برای وزیر ورزش اصلا مهم نیست! استقلال مدت هاست با بحران های پی در پی ناشی از نداشتن یک مدیرمناسب دست و پنجه نرم می کند و کک آقای سلطانی فر هم نمی گزد! استقلال در روزهای اخیر، کارش به جایی رسیده که حتی تعداد بازیکنان لازم برای پر کردن نیمکت خود را هم ندارد اما وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع این باشگاه، حتی حاضر به برگزاری مجمع به منظور انتخاب مدیرعامل هم نیست چه برسد به اینکه بخواهد مدیران فعلی باشگاه را احضار کند تا در این مورد از آنها توضیحی بخواهد! سوال اصلی اینجاست که چطور برای پر کردن خلاهای لازم در هیئت مدیره پرسپولیس، کسری از روز کافی بود اما برای انتخاب مدیرعامل برای استقلال سه ماه زمان هم کفایت نمی کند؟ سوال اصلی اینجاست که اگر پسر آقای وزیر ورزش جای طرفداری از پرسپولیس، طرفدار استقلال بود، الان همین وضعیت را در تیم قدیمی و ریشه دار پرسپولیس می دیدیم؟

رفتار آقای وزیر بی علاقگی او به امانتی را نشان می دهد که متعلق به مردم ایران است و از بدحادثه در اختیار چنین فردی قرار گرفته است. انتخاب اشتباه و باورنکردنی یک متهم اقتصادی برای عضویت در هیئت مدیره استقلال اما نشان دهنده موضوع دیگری هم است. اینکه ظاهرا مسعود سلطانی فر دیگر مناسب قرار گرفتن در سمت یک وزیر نیست که گواه این وضع، وضعیت اسفناک فدراسیون های درجه یک ورزش کشور و حجم انباشتگی بدهی های باشگاه هایی است که مستقیما زیر نظر وزارت ورزش اداره می شوند. او باید بپذیرد که آنچه انجام داده، اشتباهی نابخشودنی است و تغییراتی گسترده را در شیوه انتخاب های عمدتا شکست خورده اش ایجاد کند یا سمت خود را تحویل بدهد. ورزش کشور بیش از این نباید از حضور چنین وزیر نامناسبی ضربه بخورد!

کد خبر: 1061456

وب گردی

وب گردی