تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد  علمدارنظریه مقاومت هستند

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های استادی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، علمدار و پرچمدار نظریه مقاومت در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد قربانی گلشن آبادی در آیین افتتاحیه مشترک دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری ویژه اساتید و دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه ویژه تشکل‌های دانشجویی استان گیلان که در واحد لاهیجان برگزار شد، گفت: استان گیلان واجد ظرفیت‌های بی‌نظیر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سرشار از مفاخر و مشاهیر است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: منطقه گیلان، از اولین مناطق شیعی ایران که محل تاسیس سلسله آل کیا که قریب به دویست و سی سال حکمرانی کردند.

وی افزود: حضور بقاع متبرکه امام زادگان علیهم السلام در این منطقه، ظرفیت عظیم فرهنگی بوده که نشان از دلدادگی و دلبستگی مردم گیلان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. گیلان در عین حال، محل تولد، تلاش و جهاد مفاخر بزرگی هست که به عنوان نمونه، میرزا کوچک خان جنگلی اشاره می‌شود که سمبل مجاهدت و مقاومت است.

به گفته قربانی؛ همانی که به تبعیت از این صراط درخشان و راه نورانی، تشکلهای استادی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان، علمدار و پرچمدار مقاومت، ایستادگی و پایداری هستند.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در عین حال گیلان به دلیل مهاجرت‌های چندوجهی، سومین استان متراکم جمعیتی است و بر اساس گزارش مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، نرخ سالخوردگی از حد نصاب کشور بالاتر بوده که عموما ناشی از مهاجرت، به این استان است.

وی بابیان اینکه براساس مطالعات دیگر، ظهور و بروز برخی معضلات زیست محیطی است، گفت: استان گیلان بیشترین میزان نزولات آسمانی و غنی ترین خاک چه برای جنگل و چه برای کشاورزی را در کشور دارد. ولیکن متاسفانه به دلایل گوناگون از جمله پسماندها، ضایعات صنعتی و زباله‌های بیمارستانی و از طرفی عدم رعایت برخی از گردشگران در حفظ محیط زیست، وضعیت قابل تاملی را دارد.

قربانی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، محورهای قابل بحث و بررسی وجود دارد که لازم است بدان‌ها پرداخته شود. حالا سوال اینجاست، ما به عنوان دانشگاه آزاد اسلامی که دانشگاهی اجتماعی و در خدمت مردم تعریف شدیم، لاجرم باید در حل، رفع و یا دفع این معضلات و موانع جدی شود.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آنچه که مسلم است همه ما به صورت انفرادی، نمی توانیم حتی درصد کوچکی از این مسائل را حل و فصل کنیم؛ اما اگر شبکه‌ای منجسم و تشکیلاتی هدفمند وجود داشته باشد، بسیاری از این مسائل حل خواهد شد. بنابراین هدف از برگزاری دوره های حیات طیبه و طرح شهید شهریاری، تاسیس و تقویت تشکلهای دانشجویی و استادی است که بتوان با هم افزایی و هم اندیشی، ظرفیت عظیم و فاخر استادی و دانشجویی را در خدمت دانشگاه و جامعه قرار داد.
وی اضافه کرد: بر ضرورت تبیین، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی تشکل‌های دانشگاهی در جهت ارتقا کمی و کیفی سطح مشارکت مردم و نیز روی کارآمدن مجلس قوی، انقلابی، کارآمد و در خدمت مردم تاکید کرد.
گفتنی است، دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری و حیات طیبه استان گیلان به مدت دو روز ادامه دارد و مباحث مختلف سیاسی و نیز مهارت‌های تشکیلاتی در آن بحث و بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061483

وب گردی

وب گردی