حضور پرشور مردم در انتخابات باعث می شود آمریکایی‌ها ریل خود را عوض کنند

رئیس مجلس گفت: مردم باید با حضور پرشورتر و انتخاب صحیح، کارآمدی نهاد مجلس را افزایش دهند و همچنین با پیام قدرتمندی از این طریق آمریکایی هایی را خم کنند تا آنها مجبور شوند مسیر خود را تغییر دهند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه) با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات روز جمعه گفت: دو موضوع در مورد انتخابات پیش رومطرح است که باید به آنها توجه کرد؛ نخست اینکه اصولاً نهادهای جمهوری اسلامی ایران به وسیله انتخابات شکل می گیرد و کارآمدی آنها به دو موضوع بستگی دارد.

وی افزود: نخستین موضوع داشتن پشتوانه رأی قوی است که اهمیت زیادی دارد، چراکه سبب می شود این نهادها بتوانند با قوت و قدرت بیشتری به حل مشکلات بپردازند.

لاریجانی با بیان اینکه هر چه پشتوانه رای نهادهای حکومتی ضعیف تر باشد، به طور طبیعی قدرت نفاذ و تاثیر آنها در کارها کاهش می یابد، ادامه داد: اگر قصد ما حل مشکلات کشور است که در شرایط فعلی پیچیدگی های مختلفی دارد، باید پشتوانه نهادهای دموکراتیک نیز قوی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افرادی که در انتخابات پیش رو انتخاب می شوند، همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند باید متدین باشند، افزود: خداترس بودن در این که افراد به مصالح ملی توجه کنند بسیار موثر است و ویژگی سرزندگی و انقلابی بودن افرادی که انتخاب می شوند، در این که انقلاب به حیات خود ادامه دهد، تاثیرگذار است.

وی کاردان و باتدبیر بودن، توجه به مصالح کشور و شناخت موضوعات اساسی کشور را از دیگر ویژگی هایی عنوان کرد که مردم باید در انتخاب منتخبان خود به آن توجه کنند وادامه داد: البته ممکن است همه افرادی که انتخاب می شوند متخصص نباشند، اما این ظرفیت را داشته باشند که از دیدگاه متخصصان استفاده کنند.

وی با بیان این که رای قوی به نهادهای حکومتی و انتخاب افراد اصلح همیشه برای نظام جمهوری اسلامی ایران، رکنی و اساسی است، تصریح کرد:موضوع رای بالا و قوی، پشتوانه ای اساسی در در حل مشکلات مردم است و افرادی که انتخاب می شوند باید ویژگی هایی را که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، داشته ، کاردان بوده و صلاحیت اخذ نظرات تخصصی را از بخش های مختلف داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی ها در این مقطع چند موضوع را دنبال می کنند، افزود: یکی از موضوعات، تحریم های همه جانبه ای است که اعمال کرده اند، به طوری اکه پس از پیروزی انقلاب این حجم وسیع از تحریم ها را نداشته ایم.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آمریکایی ها تنها به موضوع تحریم اکتفا نکرده اند، ادامه داد: افرادی همانند پمپئو در آمریکا بر موضوع انتخابات ایران متمرکز شده اند تا مردم را تشویق کنند که رأی نداده و در انتخابات حضور نیابند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا آمریکایی ها بر مولفه انتخابات تمرکز کرده اند، تاکید کرد: این موضوع به آن برمی گردد که آنها متوجه شده اند اگر مردم در انتخابات حضور چشمگیر داشته باشند، در کارآمدی کشور موثر خواهد بود، در حالی که آنها می خواهند این کارآمدی را ضعیف کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر با آمریکایی ها مصاف سیاسی و اقتصادی دارد، ادامه داد: آمریکایی ها در حال حاضر فشار را بر ایران افزایش داده اند و در تحریم ها فصل جدیدی را در موضوعات مختلف صنعتی و معدنی باز کرده اند که اگر بخواهیم در مصاف با آنها موفق باشیم و کم هزینه عبور کنیم، باید نشان دهیم که مردم در انتخابات شرکت جدی دارند، چرا که این موضوع به حل مشکلات و جلوگیری از فشار آمریکایی ها کمک می کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، تصریح کرد: آنها می خواهند از این موضوع برای افزایش فشار به مردم در بُعد تحریم استفاده ابزاری کنند و همچنین کارآمدی کشور را کاهش دهند.

رییس مجلس با اشاره به این که مردم باید در انتخابات پیش رو عکس خواسته آمریکایی ها عمل کنند، افزود: مردم باید با حضور پرشورتر و انتخاب صحیح، کارآمدی نهاد مجلس را افزایش دهند و همچنین با پیام قدرتمندی از این طریق آمریکایی هایی را خم کنند تا آنها مجبور شوند مسیر خود را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: انتخابات مجلس فارغ از فلسفه اصلی نظام جمهوری اسلامی که حضور هر چه بیشتر و گسترده تر مردم است، می تواند تاثیری جدی در کارآمدی حکومت داشته باشد تا نهادهای حاکمیتی بتوانند مشکلات مردم را حل کرده و حریف ما را متوجه این مساله کنند که از مسیر فعلی نمی تواند ملت ایران را تحت فشار قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در شرایط فعلی و انتخابات روز جمعه، موضوع منافع و امنیت ملی کشور مطرح است، افزود: بنده با توجه به سابقه طولانی که در حوزه امنیت ملی کشور دارم، خاضعانه به مردم می گویم چند ساعت وقت گذاشتن برای حضور در پای صندوق ها برای رأی دادن به فرد موردنظرشان، پس از ۲۴ ساعت تاثیر خود را می گذارد و به آمریکایی ها اعلام می کند که باید روش فشار اقتصادی حداکثری و ماجراجویی های سیاسی را تغییر دهند و ریل خود را عوض کنند.

لاریجانی با بیان این که حضور گسترده مردم در انتخابات دستاورد بزرگی برای حل مشکلات و منافع ملی کشور است، ادامه داد: انتخابات روز جمعه با توجه به هوشیاری ملی ان شالله انتخاباتی باعزت خواهد بود و موجب می شود که عزت ملی، حفظ و کارآمدی کشور افزایش یابد؛ همچنین دشمن را از مسیر خود منصرف می کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد: چند ساعت وقت گذاشتن برای حضور در پای صندوق های رأی برکات زیادی برای رفع مشکلات مردم، پیروزی در مصاف با آمریکایی ها و حل این مناقشه بزرگ خواهد داشت که ان شالله با عنایت الهی و همت عالی، ملت شاهد یک انتخابات باشکوه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061503

وب گردی

وب گردی