تنها راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی، تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان است

کارشناس حوزه اقتصادی و دانش بنیان گفت: اکنون زمان آن رسیده که فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور اثربخشی خود را در توسعه اقتصادی هرچه بیشتر نمایان سازد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا ابراهیمی استاد دانشگاه و از فعالان حوزه‌ دانش بنیان در خصوص راهکار برون رفت از معضلات اقتصادی اظهار کرد: مدیران متعهد و با پشتکار باید حامی این جریان باشند و بیش از گذشته به زیر ساخت‌ها در حمایت از تولیدات دانش بنیان توجه کنند.

وی با بیان اینکه محصولات دانش بنیان جامعه جوان کشور را به بازوان توانمند جهاد اقتصادی تبدیل خواهد کرد، افزود: افتخار داشتم در 10 سال گذشته با تعدادی از دوستان و جوانان متعهدی که با اقدامات جهادی خود به دور از هر گونه هیاهوی کاذب در مجموعه ای دانش بنیان تلاش همه جانبه داشته و دارند همکاری داشته و نقش نظارتی و مساعدت همه جانبه خود را اعمال کنم و در نهایت توانستم با بیش از 30 عنوان از محصولات اختراعی ویژه که حدود 50% آن نیز در جهان بی نظیر و نمونه هستند، کارنامه درخشانی از حمایت از فعالیت های دانش بنیان را شاهد باشم.

ابراهیمی ادامه داد: امیدوارم دوستان عزیز فعال در این عرصه مهم با ادامه تلاش بسیاری از مسئولین دلسوز و از طرفی با پایان یافتن خباثت بعضی دیگر از آنان که اصل مهم مورد تاکید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و رهبر فرزانه انقلاب با عنوان شعار بلند «ما می توانیم» را باور ندارند، بتوانند یکی پس از دیگری این محصولات را به ثمر برسانند و اثربخشی خود در ایران اسلامی و جهان را نمایان سازند.

این فعال اکوسیستم فناوری درباره اهم مواردی که طراحی و ساخت نمونه آن در سنوات اخیر به ثمر نشسته و یا ساخت آن مراحل پایانی خود را می گذراند، گفت : ساخت سرور با قابلیت های خاص، ساخت اولین کمپرسور با ظرفیت ها و قابلیت های ویژه، ساخت یک دستگاه مودم خاص ، ساخت دستگاه کاهنده مصرف برق، ساخت کاهنده مصرف سوخت در خودروها ، ساخت ژنراتور نمونه با سوخت چهارگانه و با ۶۰ % کاهش مصرف سوخت به نسبت ژنراتورهای موجود ، ساخت کولر آبی نمونه با کیفیت عالی و مصرف کم نظیر آب و برق در آن، ساخت جاروی برقی نمونه، طراحی دستگاه تولید برق بدون سوخت ، باسکول دیجیتالی همراه " ویژه کامیون ها، تریلی ها و کشنده ها و ... که با تحمل بسیاری از مشکلات به نتایج مطلوبی رسیده اند یا در شرف رسیدن هستند. همچنین موفقیت در درمان نوین انواع سرطان های کبد ، معده، روده ، ریه، سینه، درمان آلزایمر، درمان ام اس و ... مواردی است که پیش بینی میکنیم مردم عزیز ما با همت مسئولین محترم ذیربط و البته با حذف کارشکنی ها و کم توجهی عناصری از وابستگان به مافیاهای مختلف در صنعت برق و الکترونیک ، نفت، دارو ، غذا، پوشاک، مافیای خودروهای داخلی و خارجی ، مافیای صادرات و واردات قاچاق بی رویه و بسیاری از مافیاهای دیگر بتوانند موفقیت نهایی را در انجام این امور مهم شاهد باشند.

این کارشناس حوزه دانش بنیان خاطرنشان کرد : در صورتی که مجموعه ای از این عناوین دانش بنیان، با اهتمام همه جانبه و در بازه زمانی ۲ تا ۴ ساله به مرحله صنعتی سازی و تجاری سازی برسد، برای حدود یکصد هزار نفر از افراد بیکار در جامعه شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند و از طرفی مردم عزیزمان با مشاهده اثرات مترتب بر انجام این امور و ارائه خدمات کم نظیر تولیدات دانش بنیان در کشور ما و دیگر کشورهای جهان شاد و خرسند خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061516

وب گردی

وب گردی