سامانه ملی خیرین در حوزه مدرسه‌سازی ایجاد شد

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از ایجاد سامانه ملی خیرین در حوزه مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: از این سامانه ملی فروردین ۱۳۹۹ رونمایی می‌شود. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهرالله رخشانی‌مهر در نشست وزیر آموزش و پرورش با مسئولان شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه زنان گفت: بانوان و مادران خیر زیادی در کشور در امور مختلف خیر فعالیت می‌کنند؛ اما چه فعالیت اجتماعی از این مهم‌تر که در حوزه آموزش و پرورش و مدرسه‌سازی وارد شوند.

وی با بیان اینکه سامانه ملی خیرین در حوزه مدرسه‌سازی ایجاد شده است، گفت: از پنجشنبه 1 اسفند ماه اطلاعات آن بارگذاری می‌شود که از این سامانه ملی فروردین ۱۳۹۹ رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: بعد از پیگیری‌های فراوان، روزی به عنوان تکریم خیرین مدرسه‌ساز تعیین شده است که با تلاش وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی حاصل شد.

رخشانی‌مهر گفت: این سامانه با درخواست وزیر آموزش و پرورش ایجاد شده است و اطلاعات مورد نیاز مدرسه‌سازی در آنجا قرار داده شود تا هر کسی با هر توانی در این حوزه کمک کند. این سامانه در فروردین سال آینده رونمایی خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اعتبارات مشارکتی بین آموزش و پرورش و خیرین به ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه سردیس خیرین از جمله مرحوم حافظی در سال آینده آماده خواهد شد، گفت: کتاب‌هایی از زندگی خیرین مدرسه‌ساز در حال تدوین است و به زودی رونمایی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061546

وب گردی

وب گردی