دانشگاه‌ها در شرایط فرهنگی مناسبی قرار ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد.

حجت الاسلام مهدی شیخی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فضای فرهنگی حاکم دانشگاه‌ها اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد و پوشش و روابط بین دانشجویان دختر و پسر شرایط درستی از لحاظ شرع و عرف ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه و عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برون رفت کشور از بحران‌های فرهنگی بیان کرد: معضلات و مشکلات فرهنگی با قانون‌گذاری حل نمی‌شود بلکه این کمیسیون با حمایت از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مطالبه‌گری از مسئولان ذی ربط به بهبود شرایط فرهنگی کشور کمک می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم وجود فضای گفتمانی باز و چند صدایی و آزادی بیان در کشور اظهار کرد: زمانی که شرایط گفتمان در کشور مهیا باشد؛ دانشجویان نیز علاقمند به شرکت در مباحث مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره می‌شوند و این حضور و مشارکت به بهبود شرایط فرهنگی از طریق مطالعه و بحث‌های فرهنگی کمک می‌کند.

به گفته شیخی، اگر کشور دچار فضای خمودگی و تک صدایی باشد، دانشجویان نیز تمایلی به مشارکت‌ مدنی نظیر انتخابات یا جلسات چاره اندیشی مشکلات فرهنگی را ندارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دانشجویان به همراه جوانان آینده سازان کشور هستند و اگر دانشجویان منفعل و غیر شاداب باشند و فعالیتی در عرصه‌های مختلف نداشته باشند باید فاتحه آینده کشور را خواند.

وی با بیان اینکه لغو مراسمات تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه خلاف قوانین است، گفت: مسئولان دانشگاه‌های کشور حق ندارند تحت هیچ شرایطی و در اثر فشارهای بیرونی برنامه‌های دانشجویان را لغو کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061552

وب گردی

وب گردی