تیم دانش‌آموزی کودک رایان دانشگاه آزاد بندرعباس حائز رتبه نخست شد

تیم دانش آموزی تحت آموزش طرح ملی کودک رایان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی توانست با ارائه ایده‌ کوادکوپتر گرده افشان (TC Palm Quad) رتبه نخست رویداد استارت آپی(انجمن ملی خرما) استان هرمزگان را کسب کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بندرعباس، رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس از کسب رتبه نخست رویداد استارت آپی استان هرمزگان توسط تیم دانش آموزی تحت آموزش طرح ملی کودک رایان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: رویداد شتاب (استارت‌آپی) محصولات خرما به همت انجمن ملی خرما و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان با حضور سرمایه‌گذاران، تسهیل‌کنندگان و فعالان حوزه خرما به مدت یک هفته در جهاددانشگاهی بندرعباس برگزار شد که در آن تیم هایی با ارائه ایده های مختلف در آن شرکت داشتند.

تورج اسدی افزود: در این رویداد، ایده‌پردازان سطح کشور با ارایه‌ی ایده‌ها و محصولات خود به رقابت پرداختند و داوران این رویداد از میان بیش از سی ایده‌، در ابتدا ده ایده را برگزیدند و با برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدیدهای علمی و تعامل مستمر با مربیان، سرمایه‌گذاران و فعالان کسب و کار، سه ایده به عنوان ایده‌های برتر و قابل سرمایه‌گذاری انتخاب شدند که رتبه نخست این رویداد را گروهی از دانش‌آموزان تیم کودک رایان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با نام تجاری «تکنو تیم» که سرپرستی آنان را نیز محمدحسن محمدپور از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و بنیان‌گذار طرح ملی کودک رایان برعهده داشت.

وی بیان کرد: طرح کودک رایان با پیشینه‌ی آموزشی 15 ساله، اکنون در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت است که رویکرد نوینی را در آموزش ایران اسلامی دارد که سبب ترغیب، تشویق و افزایش سطح توانمندی دانش‌آموزان در جهت بروز خلاقیت، ایده‌پردازی و کشف استعدادها و توانایی آن‌ها با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی شده است.

اسدی افزود: محمد حسن محمد پور، بنیان‌گذار این طرح در سال 1398 عنوان فناور برتر کشور را از وزارت آموزش و پرورش در تهران دریافت کرد که این نشان از اهمیت بالای این طرح علمی و پژوهشی است.

رئیس مرکز رشد واحد بندرعباس گفت: اعضای گروه تکنوتیم شامل سه دانش‌آموز و یک فارغ‌التحصیل از هنرستان نمونه شهید اسحق دارا به نام‌های علی دولیخانی، سبحان شکری، علی گلدوست و بنیامین رنجبری است. بنیامین رنجبری اکنون دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بوده و در گذشته از دانش‌آموزان سابق این هنرستان نمونه بوده است.

وی در خصوص این ایده منتخب افزود: گروه ما که با نام «تکنوتیم» در این رویداد شرکت کرد دارای چهار ایده بود که هر چهار ایده توانست نظر داوران و صاحب‌نظران را در انتخاب اولیه جلب کند. در نهایت ایده‌ی کوادکوپتر گرده افشان (TC Palm Quad) از میان آن‌ها رتبه‌ی نخست را کسب کرد. لازم به ذکر است که اعضای این گروه‌کاری علاوه بر دریافت جایزه نقدی و لوح سپاس، مجوز عضویت در انجمن خرمای ایران را نیز دریافت کردند.

از سوی دیگر، با توجه به سطح زیر کشت خرما در استان هرمزگان و کاربردی بودن طرح به جهت افزایش ارزش افزوده این محصول استراتژیک مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس پیشنهاد استقرار این واحد فناور و سرمایه‌گذار را بر روی ایده‌های این گروه کاری مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061565

وب گردی

وب گردی