سبک  زندگی نادرست عامل  تهدید سلامت  جامعه است

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب برای ورزش بانوان گفت: سبک زندگی نادرست عامل تهدید سلامت جامعه است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی، در سال های اخیر، انقلابی واقعی در ورزش زنان رخ داده است. توجه به ورزش بانوان جزو مطالبات جدی زنان ورزشکار به شمار می رود و همین امر دورنمای جدیدی را در زمینه تلاش افراد موثر برای ارتقاء این مسئله گشوده است. می توانیم جایگاه فعلی و مشکل احتمالی ورزش زنان را در آینده با نگاهی به الگوی عملکرد ورزشی زنان، درست مانند هر پدیده بیولوژیکی دیگر تصور کنیم. اهمیت این مسئله تا جاییست که صاحب نظران، سلامت جامعه را در گرو رسیدگی و ارتقاء این امر می دانند.

زهره الهیان نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در جمع بانوان ورزشکار به لزوم بسترسازی ورزش بانوان اشاره کرد و توضیح داد: ورزش یکی از ارکان اصلی نشاط جامعه است. در بستر ورزش به خصوص ورزش همگانی در آینده جامعه ای سالم خواهیم داشت.

الهیان ضمن اشاره به اهمیت و تاثیر ورزش در سلامت روحی و جسمی افراد گفت: متاسفانه جامعه ما دچار معضل کم تحرکی شده است. نوجوانان ما پای بازی های رایانه ای اوقات طلایی خود را سپری می کنند و در واقع زندگی بی تحرک دارند و همین امر باعث شده سلامت نسل آینده بخصوص دختران امروز که مادران فردای ما هستند به خطر بیفتد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل سبک زندگی غلط، بیماری های متعدد جسمی و روحی جامعه را تهدید میکند و به سمتی می رویم که تعداد زیادی از افراد جامعه و مخصوصا بانوان دچار این بیماری ها می شوند. اما با ورزش منظم و حضور جدی در عرصه ورزش، تا حدود زیادی می توان سلامت خود را حفظ کرد.

الهیان ضمن بیان لزوم بستر سازی برای ورزشکاران تصریح کرد: امروزه با وجود کاستی ها در این زمینه شاهد وجود اماکن متعددی به طور اختصاصی برای ورزش بانوان در تهران هستیم. اما باید این امکانات فراگیر باشد. در طول دوره های گذشته برنامهریزی هایی جدی صورت گرفته که بانوان در ورزش قهرمانی حضور پیدا کنند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این باعث افتخارست که در جامعه کنونی، ما نوجوانان و نونهالان فعالی در عرصه ورزش داریم که علاوه بر حفظ سلامت خود، برای سرزمینمان نیز افتخار آفرینی می کنند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ایران 900 مدال دارد که حاصل دستاورد ورزش بانوان است که افتخاربزرگی برای کشورمان محسوب می شود. بانوی ورزشکاری که در رقابت های بین المللی و المپیک با حفظ حجاب حضور پیدا می کند پیامی برای دنیا دارد که به جهانیان اعلام می کند دختر مسلمان ایرانی با حفظ ارزش و اعتقادات خود توانسته به حدی از موفقیت دست پیدا کند که بتواند برای زنان ورزشکار مسلمان دنیا و سایر زنان ورزشکار جهان الگو باشد.

الهیان به اهمیت ورزش های رزمی اشاره کرد و افزود: ورزش کاراته ضمن اینکه از لحاظ جسمی شما را پرورش می دهد از لحاظ روحی هم جنبه های تربیتی بسیار عالی دارد. علاوه بر سلامتی و افتخارات، تواضع یکی از چندین فضائل اخلاقیست که ورزشکاران از این ورزش کسب می کنند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مسئولان باید در راستای فرهنگ سازی و ارتقاء ورزش همگانی و فراهم کردن شرایط ورزش قهرمانی بانوان اقدامات اساسی داشته باشند. باشگاه های ویژه بانوان گسترش پیدا کند تا بانوان ما بتوانند در فضای امن و یک فضایی که شان و کرامت آنها حفظ بشود فعالیت و ورزش بکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061566

وب گردی

وب گردی