استفاده از شناسنامه دیگران برای رای دادن جرم است

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از تشکیل تعدادی پرونده‌ کیفری در خصوص تخلفات تبلیغاتی در این استان خبر داد و گفت: استفاده از شناسنامه غیر برای رای دادن ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود و افرادی که مرتکب چنین اعمالی گردند برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید بر رعایت قانون از سوی نامزد‌های انتخاباتی گفت: از ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه یکم اسفند ماه سکوت تبلیغاتی ۲۴ ساعت قبل از رای گیری است و هرگونه اقدام تبلیغی ممنوع است.

صادقی با اشاره به بیانات رهبر معظم‌انقلاب اسلامی، حضور پر شور و آگاهانه همه مردم در انتخابات دوم اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین المللی موثر برشمرد و تاکید کرد: انشاالله مردم در پای صندوق‌های رای بار دیگر عزم و اقتدار ایرانیان را به منصه ظهور می‌رسانند.

وی انتخاب نامزد اصلح را یکی از مهمترین وظایف رای دهندگان دانست و تاکید کرد: به فرموده مقام‌معظم رهبری باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند و برای یافتن کاندیدای اصلح باید تحقیق نمود و از قومیت گرایی اجتناب کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه تعدادی پرونده‌ی کیفری در خصوص تخلفات تبلیغاتی در استان تشکیل شده و کار گردآوری مستندات در حال انجام است گفت: پس از پایان فرایند اخذ رای در فرصت مناسب به دقت به این تخلفات رسیدگی می‌شود.

صادقی تصریح کرد: عمده موارد تخلف عبارتند از نصب آثار تبلیغاتی در خارج از محل‌های تعیین شده. عدم رعایت ابعاد آثار تبلیغی، برپایی چندین ستاد در هرمنطقه شهرداری، عدم معرفی مسئول ستاد انتخاباتی به فرمانداری ها، دیوارنویسی‌ها و راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و تخریب تبلیغات سایر نامزدها.

وی همچنین درباره خسارت‌هایی که نامزد‌های انتخاباتی با تبلیغات خود به سیمای شهری وارد کرده اند گفت: با گردآوری مستندات تخلفات پس از خاتمه رای گیری نامزد‌های انتخاباتی متخلف ملزم به جبران خسارت به ابنیه و مبلمان شهری خواهند بود.

به گفته دادستان استفاده از شناسنامه غیر برای رای دادن ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود و افرادی که مرتکب چنین اعمالی گردند برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی همچنین در خصوص خرید و فروش رای و انتقال افراد از سایر حوزه‌های انتخابیه برای رای هشدار داد.

صادقی همچنین از تشکیل ستاد رصد فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه خبر داد و گفت: فضای مجازی کاملا توسط این ستاد رصد می‌شود و در صورت تخطی از قانون پس از پایان رأی‌گیری حتماً با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در ادامه بر شفافیت‌های مالی و منابع تبلیغاتی همه کاندیدا‌ها تاکید داشت و افزود: همه کاندیدا‌ها ملزم به ارائه شماره حساب به فرمانداری‌ها بوده و تمامی هزینه‌ها و باید وجوه کمکی که برای تبلیغ دریافت کردنده اند را باید در این حساب‌ها ثبت و ضبط کرده باشند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در پایان تاکید کرد: عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات در تمامی شعب اخذ رای حضور خواهند داشت و احراز هویت افراد از حساسیت ویژه‌ای برخودار است که بایستی مورد نظر باشد. در این راستا مردم نیز در صورت رویت هرگونه تخلف می‌توانند با شماره ۳۷۲۳۲۳۹۲ به اطلاع دادستان عمومی و انقلاب برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061571

وب گردی

وب گردی