عضویت دانشگاه آزاد در شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی

پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین پارک غیردولتی ایران به عضویت شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی درآمد.

حمید مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین پارک غیر دولتی در ایران و همچنین کشور های اسلامی، در تاریخ 17 فوریه 2020 مصادف با 28 بهمن سال 1398 به عضویت شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در آمد.

وی افزود: عضویت پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از این جهت دارای اهمیت است که در جهان امروز، حضور در شبکه‌های تخصصی ارتباطی یکی از موثرترین استراتژی های توسعه علمی و فناوری بوده و تبادل اطلاعات و تجربیات تخصصی را بین اعضا تسهیل می‌کند.

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی تصریح کرد: در چهاردهمین نشست کمیته دائمی همکارهای علمی و فناوری سازمان همکارهای اسلامی (ژانویه ۲۰۱۱، اسلام آباد)، تاسیس شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی INSTP ، در جمهوری اسلامی ایران و با هدف توسعه فناوری در میان کشورهای اسلامی، تقویت روابط بین پارک های علم و فناوری و ترویج همکاری‌های علمی و مبتنی بر فناوری میان کشورهای اسلامی به تصویب رسیده است.

مهدی درباره وظایف اصلی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی توضیح داد: معرفی تجربیات و علوم موجود در پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی، هدف گذاری و دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز برای توسعه پایدار، تبدیل پتانسیل‌های موجود به فرصت های همکاری از طریق مکانیسم پارک‌های علم و فناوری، ارائه طرح برای تاسیس پارک‌های علم و فناوری جدید در کشورهای اسلامی، برآورد نیازهای مالی و تدوین برنامه های توسعه و برنامه‌ریزی و ارائه طرح برای افزایش مشارکت از طریق مکانیزم شبکه از جمله وظایف این شبکه به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری گیلان از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان دبیرخانه و محل استقرار این شبکه انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061611

وب گردی

وب گردی