عراق به دنبال تغییر میزبانی هنگ‌کنگ به دلیل کرونا

انتشار ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا، پیش از این نیز بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال عراق و ویتنام را که قرار بود ۲۹ مارس (۱۰ فروردین ۹۹) برگزار شود لغو کرده بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز:

به دلیل انتشار ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا، فدراسیون فوتبال عراق خواهان تغییر زمین بازی خود با تیم ملی هنگ‌کنگ به‌عنوان میزبان در چهارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر و مقدماتی ملت‌های آسیا شد.

مسئول فدراسیون فوتبال عراق در اظهاراتی خبری گفت که این فدراسیون برای حفاظت از بازیکنان تیم ملی کشورش در برابر ویروس کرونا، نامه‌ای رسمی به فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، ارسال می‌کند و خواهان تغییر زمین بازی تیم میزبان می‌شود.

"احمد عباس" افزوده است که هنگ‌کنگ از جمله کشورهایی است که فیفا برپایی رقابت‌های فوتبال را در ورزشگاه‌های آن تا اطلاع بعدی به سبب انتشار ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا ممنوع کرده است.

تیم ملی بزرگسالان این کشور در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و مقدماتی ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین در ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۹۹) در برابر میزبان خود هنگ‌کنگ بازی خواهد کرد.

عراق برای این بازی اهمیت ویژه‌ای قائل است؛ زیرا در صورت کسب سه امتیاز آن صدرنشین گروه خواهد شد و بعد از آن در برابر حریف قدرتمند خود ایران بازی خواهد کرد.
گروه سوم شامل تیم‌های ایران، عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج است که اکنون عراق با پنج بازی و ۱۱ امتیاز صدرنشین است، بحرین با پنج بازی و ۹ امتیاز در رده دوم و ایران با چهار بازی (یک بازی کمتر) و شش امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند.

کد خبر: 1061627

وب گردی

وب گردی