آغاز ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی از سوم اسفند

جزئیات سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۹۹ اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام می گیرد.

شرایط عمومی شامل برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوءپیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی است.

شرایط اختصاصی:

الف) داشتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر این که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل شده باشد.

الف -۱ : مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب ۲۱ دی ۸۹ (داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.)

الف- ۲: دانشجویان دندانپزشکی عمومی متاهل (اعم از خانم و آقا، به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان). این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند.

الف-۳: دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های مربوطه را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.

الف- ۴: داوطلبان ذکور مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی که در سنوات قانونی فارغ التحصیل شده و از نظر مقررات وظیفه عمومی، مرتکب تخلف نشده باشند. برای این گروه از داوطلبان در صورت قبولی، معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد.

ب) ارائه گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی (مربوط به فارغ التحصیلان مقطع دندانپزشکی عمومی)

ج) استفاده کنندگان از سهمیه استان های خاص در دوره دندانپزشکی عمومی

د) مشخص بودن وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی (ویژه آقایان)

هـ) به استناد ماده ۳۰ آیین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی، در صورتی که پذیرفته شده در زمان تعیین شده ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نکند، منصرف از تحصیل محسوب شده و به مدت ۲ سال از شرکت در آزمون دستیاری محروم خواهد شد.

در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعی)، علاوه بر ۲ سال محرومیت از آزمون دستیاری، ملزم به پرداخت غرامت (که میزان و نحوه آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مشخص می شود) خواهد شد.

تبصره: دستیاران شهریه پرداز در صورت انصراف موظف به پرداخت شهریه کامل همان سال هستند. همچنین، به مدت ۲ سال (پس از انصراف قطعی) از شرکت مجدد در آزمون محروم خواهند شد.

و) برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد. تبصره: بازنشستگان یا افرادی که با احتساب دوره تحصیل در سن بازنشستگی قرار می گیرند، در صورت قبول شدن مکلف به پرداخت شهریه بوده و به صورت «شهریه پرداز» پذیرش خواهند شد.

ز) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی و Ph.D در رشته های دیگر تخصصی بالینی، به شرط پرداخت شهریه و پس از انجام کامل تعهدات قانونی، بلامانع است.

ح) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی به رشته های تخصصی پایه (بیماری های دهان و فک و صورت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت) به شرط عضویت در هیات علمی، بلامانع است.

داوطلبان می توانند از ساعت ۱۶ روز شنبه ۳ اسفند ۹۸ تا ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸ با مراجعه به سایت، نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اینترنتی که آنها را پیشتر اسکن و آماده کرده اند اقدام کنند. پس از پایان مهلت ثبت نام، تغییر سهمیه به هیج وجه امکان پذیر نیست.

آزمون صبح روز پنجشنبه ۵ تیرماه ۹۹ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهرهای اصفهان، تهران، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار می شود. کارت ورود به جلسه از دوشنبه دوم تیرماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته ها ، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ۲ محاسبه می شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را دارند.

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد کل نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند رشته/محل های مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویت دلخواه، در فرم انتخاب رشته/محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.

داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.

معیار پذیرش داوطلبان: ابتدا نمره کسب شده و سپس اولویت رشته/محل انتخابی داوطلب خواهد بود.

سهمیه ها شامل سهمیه های اصلی آزاد، رزمندگان و بومی و سهمیه های مازاد از جمله سهمیه مشمولان آئین نامه اجرائی «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر» و سهمیه کادر نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061629

وب گردی

وب گردی