دستگاه تولید گایدهای جراحی فک و صورت در ایران ساخته شد

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران با اشاره به اینکه دستگاه تولید گایدهای جراحی فک، دهان، صورت و پرینترهای سه بعدی در ایران ساخته شده، گفت: ایران در زمینه اعمال جراحی فک و صورت و تولید دستگاه‌های مرتبط با آن پیشرفت خوبی داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر رضا شریفی گفت: این دستگاه توسط محققان به صورت بومی طراحی شده و با استفاده از رایانه، گایدهای جراحی طراحی شده و با چاپگرهای سه بعدی تولید می شوند، برخلاف گذشته که از روش سنتی با کمک قالب های گچی این کار انجام می شد.
وی گفت: ما در هجدهمین کنگره بین المللی جراحان فک و صورت ایران بر روی ۲ موضوع "جراحی با کمترین عوارض" و "استفاده از تکنولوژی های نوین و دیجیتال" متمرکز شده ایم.
شریفی افزود: در تلاش هستیم تا از تکنولوژی های نوین مانند چاپگرهای سه بعدی در این حوزه استفاده کنیم که هم دقت اعمال جراحی ارتقاء یابد و هم عارضه بعد از عمل جراحی به حداقل ممکن برسد.


ایران در اعمال جراحی فک و صورت در خاورمیانه پیشرو است


دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین المللی جراحان فک و صورت ایران گفت: ما در اعمال جراحی فک و صورت در خاورمیانه پیشرو هستیم و نسبت به تمام کشورهای اطراف در رده بالاتری قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه در بخش توریسم درمانی بسیار خوب عمل کرده ایم گفت: در زمینه ایمپلنت، جراحی تصحیح ناهنجاری های فک، صورت و درمان بیماران سرطانی توریست درمانی خوبی داریم و بیمارانی از کشورهایی مانند عراق، پاکستان و کویت برای دریافت این خدمات به ایران می آیند.
دهمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و هشتمین سمپوزیوم پژوهشی محققان جوان هم در کنار هجدهین کنگره بین المللی جراحان فک و صورت، برگزار می شوند.
در این کنگره نزدیک به ۱۶ جراحی زنده برگزار می شود تا از این طریق تجربیات در جدیدترین متدها و تکنیک ها به همکاران جوان منتقل شود. در کنار این برنامه، تعدادی کارگاه آموزشی نیز برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061648

وب گردی

وب گردی