ویروس‌ نوظهور نیازمند اقدامات و دستورالعمل‌های ویژه ای است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت با ورود فصل زمستان شاهد سروتایپ های جدید ویروس های آنفولانزا هستیم اما بیماری های نوظهور از جمله کرونا ویروس نیازمند اقدامات و دستورالعمل‌های ویژه ای است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید حمید جمال الدینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در خصوص ورود ویروس کرونا به ایران و نگرانیهای مردم گفت: با ورود فصل زمستان شاهد سروتایپ های جدید ویروس های آنفولانزا هستیم اما بیماری های نوظهور از جمله کرونا ویروس نیازمند اقدامات و دستورالعمل‌های ویژه ای است که طی آخرین سیاست ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این کار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و بیمارستان‌های تابعه پیاده شده است.
وی افزود: با توجه به حضور اساتید برجسته در گروه عفونی دانشگاه، تیم‌هایی برای برنامه ریزی، آگاه سازی، پایش و اقدام در دانشگاه و بیمارستان‌های تابعه تشکیل شده و دستورالعملی نیز به کلیه دانشکده ها در خصوص آموزش، راه‌های پیشگیری، نحوه انتقال و درمان ویروس فوق‌الذکر به اساتید، همکاران و دانشجویان ابلاغ شده است و در حال حاضر سمینارها و کارگاه های آموزشی خوبی نیز برگزار گردیده و طبق برنامه ریزی های انجام شده به صورت دوره ای ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر تمام برنامه های آموزشی دانشگاه شرایط عادی دارد و با هماهنگی معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و نظر ریاست دانشگاه در حال رصد و پایش شرایط هستیم و بر حسب شرایط و مقتضیات تصمیم مناسب گرفته و آن را اعلام خواهیم کرد.
جمال الدینی گفت: سلامت آحاد افراد این دانشگاه، کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران، پیراپزشکان و پرسنل خدوم بیمارستانها ، دانشجویان و ... در اولویت بوده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا تهدیدی برای سلامت این عزیزان پیش نیاید. وی اشاره کرد مبنای تصمیمات و اقدامات ما، دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تجربه کشورهای مبتلا به بیماری است و ما هم شانه به شانه سایر همکاران خود در بخش درمان و آموزش پزشکی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیریت و پرسنل بیمارستان بوعلی اظهار کرد: از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران معین بیمارستانهای آموزشی و مراکز درمانی وابسته است، مطابق با دستورالعمل های مربوطه اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061663

وب گردی

وب گردی