محصول مقابله با انتشار ویروس کرونا توسط فناوران دانشگاه آزاد تولید شد

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از تولید نمونه اولیه محصولی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا توسط فناوران این دانشگاه، خبر داد.

حمید مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص رسالت و کارکرد پارک‌های علم و فناوری دانشگاه آزاد در عرصه اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های پارک‌های علم و فناوری در جهان ورود به حل مسائل منطقه‌ای و کمک به پیشبرد اهداف ملی است. با توجه به ظرفیت علمی که پارک‌های علم و فناوری بواسطه حضور شرکتهای فناور و بخش‌های تحقیقاتی آنها و افراد توانمند حاضر در این مجموعه‌ها دارند، بسیاری از مسائل و مشکلات و نیازهای کشورها را می توان در پارک‌ها جستجو و پیدا کرد.

وی افزود: در همین راستا پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در فاز جدید سیاست‌های منطقه‌ای و کشوری خود اقدام به تشکیل کارگروهای تخصصی در موضوعات مختلف و مورد نیاز کشور با کمک اعضای توانمند هئیت علمی، هسته‌ها و شرکت‌های فناور مستقر در مراکز رشد و مراکز تحقیقات دانشگاه آزاد کرده است که منجر به برگزاری جلسات مختلف در همین راستا و فعالیت‌های بسیار مناسبی شده است.

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در هفته‌های اخیر امنیت بهداشتی و روانی شهروندان را تحت تأثیر قرار داده، بیماری کرونا است. با توجه به اهمیت موضوع و با پیش‌بینی‌هایی که در مورد رسیدن این بیماری به ایران وجود دارد، به‌منظور کمک به حل این بحران در سطح کشور، پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد از ابتدای شیوع گمانه‌زنی‌های ورود این بیماری به ایران، جمع آوری اطلاعات واحدهای فناور در سطح کشور در دستور کار قرار داده و از سوی دیگر تیمی از اعضاء هئیت علمی مرتبط با این موضوع را در پارک به‌عنوان کارگروه تخصصی تشکیل داده است.

مهدی خاطرنشان کرد: فناوران دانشگاه در همین مدت مدت زمان اندک، به موفقیت‌های بسیار خوبی در زمینه تولید محصولات متناسب با بیماری‌های مشابه و متناسب با استانداردهای جهانی رسیده که به‌زودی به بیان جزییات این عملکرد به‌جای پارک علم و فناوری با توجه به نیاز کشور پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به اتمام مراحل تولید نمونه اولیه محصول مقابله با انتشار ویروس کرونا، عنوان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل تیمی متخصص و جوان تولید یک محصول ضد عفونی کننده هوا و سطوح را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در آینده‌ای نه‌چندان دور آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061665

وب گردی

وب گردی