ایده‌های برتر در مسابقه ملی «دام تاب» تجلیل شدند

نخستین دوره مسابقه ملی ایده شو دامپزشکی با عنوان دام تاپ با معرفی برترین ها در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد؛ مسابقه ملی دامپزشکی دام تاپ به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با حضور انصاری فرد قائم مقام سازمان نظام دامپزشکی کشور، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی استان و حضور چشمگیر ایده‌پردازان، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و جمعی ازحامیان مالی این مسابقه، در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار‌ شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد در این مراسم گفت: افرادی که دارای ایدۀ نو در حوزۀ دامپزشکی بودند، 3 دقیقه فرصت داشتند تا ایدۀ خود را برای هیئت داوران و حاضرین ارائه دهند و هیئت داوری هم در فرصت زمان 2 دقیقه‌ای نسبت به طرح ارائه شده، نظرات خود را بازگو کردند که در نهایت هیئت داوری، پس از اتمام ارائۀ طرح‌ها، سه طرح را به ترتیب به عنوان بهترین طرح‌ها انتخاب کردند.

ابراهیم رحیمی افزود: ساخت کیت‌های ایمنوکروماتوگرافی بیماری در سگ و گربه ایده نو حسین عبدالله‌زاده، تهیۀ نانوژل حاوی آنتی‌بیوتیک به روش الکتروریسی ایده بهار پوربختیار و ایده قلادۀ ردیاب حیوانات از اسماعیل قنبری موفق شدند به ترتیب مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و دبیر اجرایی مسابقه ایده شو هم در حاشیه این مراسم گفت: در زمان برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی ایده شو با موضوع دام تاپ، یک گارگاه آموزشی با موضوع کارآفرینی برگزار شد که برای افراد دامپزشک 5 امتیاز بازآموزی داشت.

احمد حقانی بیان کرد: ایده­هایی که برای این مسابقه از سراسر کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بودند بالغ بر 40 ایده بودند که در داوری اولیه 10 ایده برتر از بین این ایده­ها انتخاب شدند که این ایده­ها در مسابقه شرکت داده شدند.

وی افزود: ایده پردازان حسین عبداله زاده باایده ساخت کیتهای ایمن وکروماتوگرافی بیماری درسگ وگربه، کیمیا اسدی با ایده اپلیکشن وربات دارینپت، محمدرضا رحیم نژاد با ایده ساخت اورتزوپروتز برای دام، بهار پوربختیار با ایده تهیه نانوژل حاوی آنتی بیوتیک به روش الکتروریسی، مهدی بنی‌طالبی دهکردی با ایده دستگاه تشخیص سن وبیماری‌های جنین گوسفند، مهدیه کیان نژاد با ایده کرم خاکی درتغذیه دام، رضا شهبازی با ایده سنسورشناسایی، میلاد جمشیدی با ایده دستگاه تولید سرم زالو، اسماعیل قنبری با ایده قلاده ردیاب حیوانات و پوریا قاسمی دهکردی با ایده اصلاح نژادگوسفند برپایه نژاد داخلی افشاربرلا به عنوان 10 ایده­ی برتر از 40 ایده ارسالی به دبیرخانه، به نخستین دوره مسابقه دام تاپ راه یافتند.

رئیس پارک علم و فناوری هم در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این رویداد، آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد طوفان فکری جهت خلق ایده‌های فناورانه در حوزه دامپزشکی است.

اسماعیل پیرعلی افزود: روندهای کارآفرینی و ایجاد شغل در دنیا تغییرات فراوانی داشته‌است به نحوی که با بررسی بازارهای روز دنیا متوجه می‌شویم بسیاری از شغل‌ها در معرض تغییرات و از بین رفتن قرار‌ گرفته‌اند که این نشات گرفته از ورود فناوری اطلاعات به عرصه‌های مختلف زندگی بشر است. از این رو پارک علم و فناوری با برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی از قبیل ایده‌شو بر‌آن است کسب‌و‌کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات را گسترش داده و از توسعه این کسب‌و‌کارها حمایت ویژه به عمل آورد.

در پایان این مسابقه با حضور مسئولین استانی و کشوری از سه ایده برتر با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061676

وب گردی

وب گردی