اعزام دانشجویان به عتبات ادامه دارد/ سازمان حج و زیارت، تمهیدات بهداشتی برای مقابله با کرونا می‌اندیشد

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اگر اتفاقی بیفتد، شرایط تغییر کند و اعزام‌ها به‌هر دلیلی تعلیق شود، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد؛ اما در حال حاضر بنا بر اعزام دانشجویان به عتبات است.

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری بیست‌ودومین دوره عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: مهلت ثبت نام در بیست‌ودومین دوره عتبات دانشگاهیان تا ساعت 24 امروز یکشنبه چهارم اسفندماه تمدید شده است. قرعه‌کشی نیز طبق برنامه، پنجم اسفندماه انجام می‌شود.

وی در مورد وضعیت اعزام کاروان‌های دانشجویان با توجه به بسته شدن مرزهای ایران و عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: فعلاً در حال انجام برنامه‌ها هستیم و قرار است مطابق برنامه از 18 اسفندماه، اعزام کاروان‌ها صورت بگیرد. اگر اتفاقی بیفتد، شرایط تغییر کند و اعزام‌ها به‌هر دلیلی تعلیق شود، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد؛ اما در حال حاضر بنا بر اعزام است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: هماهنگی و برنامه‌ریزی کنونی ما بر اعزام پایه‌گذاری شده و سیاستی نداریم که اعزامی نداشته باشیم. کاروان‌بندی‌ها انجام شده و همه فعالیت‌ها طبق برنامه پیش می‌رود. ان‌شاءالله اتفاقی رخ نمی‌دهد تا اعزام‌ها را به‌شکل طبیعی داشته باشیم.

مطهری‌پور با اشاره به آمار ثبت نام‌کنندگان بیان کرد: حدود 16 هزار نفر در سایت ثبت نام کرده‌اند که با توجه به محدودیت زمانی، آمار خوبی محسوب می‌شود. دانشجویان دختر را به‌صورت محدود ثبت نام کردیم و در مجموع تعداد ثبت نام‌کنندگان، رضایت‌بخش بوده است.

وی درباره تعداد کاروان‌های اعزامی گفت: 150 کاروان در نظر گرفته‌ایم که 110 کاروان به‌صورت هوایی و 40 کاروان به‌شکل زمینی راهی عتبات خواهند شد. مبلغ 1.5 میلیون وام به کاروان‌های زمینی و دو میلیون تومان به کاروان‌های هوایی تعلق می‌گیرد. ایستگاه‌های پروازی نیز طبق روال و بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، مشخص خواهند شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده برای مقابله با کرونا در طول سفر دانشجویان به عتبات تأکید کرد: ان‌شاءالله باید صحبت‌هایی انجام دهیم. بحث شیوع کرونا به‌تازگی و از پنج‌شنبه اول اسفندماه مطرح شده است. قطعاً سازمان حج و زیارت، تمهیدات بهداشتی می‌اندیشد، ما نیز این مسئله را دنبال می‌کنیم و ان‌شاءالله مشکل خاصی پیش نمی‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061741

وب گردی

وب گردی