جدال برای صدر

پرسپولیس و سپاهان در شرایطی در مقابل هم در نقش جهان صف آرایی خواهند کرد که شرایط هردو تیم هم از لحاظ جدول و هم شرایط نیمکت و برد و باخت ها بسیار حساس شده است.

امیر کریمی- ایسکانیوز/ این هفته مچ اندازی قلعه نویی و گل محمدی در نصف جهان دیدنی خواهد بود. پرسپولیس و سپاهان در شرایطی در مقابل هم در نقش جهان صف آرایی خواهند کرد که شرایط هردو تیم هم از لحاظ جدول و هم شرایط نیمکت و برد و باخت ها بسیار حساس شده است.

سپاهان که در آسیا در هفته اول برای ایران اگرچه آبروداری کرده بود در هفته دوم بازنده سرافکنده از زمین بیرون آمد و حالا برای اعاده حیثیت و جبران ضربه ناشی از آسیا و همچنین برای کم‌ کردن امتیاز با صدر برای برد به میدان بیاید.

سپاهان و قلعه نوعی در اصفهان قطعا با توپ پر خواهند آمد چرا که شرایط قرعه بازی ها طوری است که اگر نتوانند نتیجه این دیدار را به نفع خود به پایان رسانند، عملا باید دست به دعا برداشته و برای نتیجه نگرفتن پرسپولیس چشم به بازی دیگر حریفان داشته باشند.

پرسپولیس هم با تمام اتفاقات نیم فصل به این طرف و با تمام دارایی خود به این میدان پا خواهد گذاشت. گل محمدی خوب می داند که عدم نتیجه گیری در این بازی که ضربه جبران ناپذیری را به پیکره این تیم وارد می کند زیرا او از همین الان زیر فشار نتایج تیم تحت رهبری اش در بازیهای قبلی می باشد. بردن سپاهان در اصفهان گام محکمی برای اثبات حقانیت او وپرسپولیس در لیگ می باشد.

حاشیه پر رنگ تر از متن

بازی این دو تیم همیشه آبستن حوادث زیادی بوده از جام حذفی که محسن قهرمانی با آن پنالتی مشکوک در دقایق پایانی در آزادی کمر پرسپولیس را شکست و سپاهانی ها به تیم خود بالیدند و بازی که دقیقه ۹۶ رویایی را به حافظه فوتبال دوستان سپرد و آب های مسموم در اصفهان در آن بازی عجیب و بحث کارت به کارت و جعبه گز و بازی حتی بازی جام حذفی سال پیش که سپاهان در وقت های اضافی پنالتی از دست داد و احمد نورالهی در دقیقه صدو نوزده تیر خلاص را در اصفهان زد. ازین گونه موارد در بازی های یک دهه اخیر دوتیم بسیار سراغ داریم. در کل بازی این دوتیم هیچگاه عاری از فضای حاشیه ای نبوده حالا هم که دو تیم در رتبه اول و دوم جدول هم رقابت شانه به شانه ای دارند انتظار پرحاشیه بودن از این بازی بیراه نمی باشد.

سپاهان در پی اولی، پرسپولیس به دنبال انتقام

نیم فصل اول در آزادی سپاهان با دو گل دیرهنگام پرسپولیس را شکست داد. گل هایی که به زعم خیلی از کارشناسان عدم تمرکز بیرانوند درآنها بی تاثیر نبود و تنها تیمی بود که توانست بیش از یک گل در نیم فصل اول به پرسپولیس بزند. عملا دوگل از تنها هفت گل خورده نیم فصل اول پرسپولیس سهم سپاهان بود اما در پایان نیم فصل این پرسپولیس بود که قهرمانی نیم فصل را جشن گرفت. حالا شرایط به طور کلی فرق می کند نه پرسپولیس آن تیم گل نخور هست و نه سپاهان آن تیم بی شکست. سپاهان در پی به دست آوردن صدر جدول حتما تلاش مضاعفی خواهد کرد و پرسپولیسی که جایی برای لغزش در این بازی ندارد و کوتاه نخواهد آمد ضمن اینکه به تلافی باخت در آزادی تمایل بسیاری به شکست دادن سپاهان در نقش جهان دارد تا دل هوادارانش را برای ادامه فصل با خود همراه کند.

اشتراکات دو مربی

هردو این مربیان ۱۲ بار رودروی یکدیگر صف آرایی کرده اند که سهم هر کدام از برد به طور مساوی ۴بازی بوده و باقی با تساوی به اتمام رسیده است. آنها در دربی تهران هم یکبار روبروی هم ایستادند که نتیجه بازی آن بدون گل به پایان رسید اما حالا در شرایطی به مصاف هم می روند که سایه عدم نتایج مناسب در آسیا را بر سر خود می بینند. داستان نتیجه گیری های سینوسی در مسابقات برون مرزی برای هر دو مربی شرایط سختی را بوجود آورده، یکی که انگ داشتن پر هزینه ترین تیم های تاریخ لیگ برتر را هر سال تحمل می کند و دیگری هم تئوری اینکه عدم توانایی غلبه بر شرایط در بازیهای سخت را همچنان یدک می کشد. برد در این بازی برای هر دو تیم یعنی رسیدن به ساحل آرامش هرچند کوتاه مدت.

انگیزه های شخصی گل محمدی

اما حکایت گل محمدی با سپاهان منحصر به این فصل نمی شود. حدود هفت سال پیش یحیی تیمی از ژوزه بخت برگشته تحویل گرفت که بزرگانی چون کریمی و مهدوی کیا را داشت اوضاع تیم روبراه نبود. او تصمیم حساسی گرفت و با رخصت از صبا در قامت سرمربیگری به پرسپولیس آمد و اتفاقا توانست تا حدود زیادی آن تیم نگون بخت را سر و سامان دهد اما جام حذفی اوج کارش بود. حتی ملوان را با شش گل شکست داد و به دنبال اولین جام خود با پرسپولیس بود که اختلافات او و مهدوی کیا در تیم بر ملا شد. ظاهرا او تمایلی به بازی دادن این بازیکن نداشت. در فینال جام حذفی روبروی سپاهان در آزادی وقتی دوبار تیمش پیش افتاد، با اشتباه های فاحش دروازه بان و دفاع پرسپولیس هر دوبار سپاهان به بازی برگشت و در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد. تنها دستاورد پرسپولیس از آن بازی خداحافظی غم انگیز مهدوی کیا بود که با چشمان اشکبار چهارگوشه زمین را بوسید و از دنیای فوتبال کنار رفت و به تبع آن خداحافظی احساسی و بغض آلود علی کریمی هم رقم خورد. شاید اگر آن جام حذفی از دست یحیی نرفته بود و آن اشتباهات کودکانه بازیکنان در زمان بازی نبود نه آن اتفاقات تلخ می افتاد و نه اینکه یحیی از پرسپولیس در آن سال خداحافظی می کرد و قطعا مسیر مربیگری اش کاملا تغییر می کرد. این بازی برای یحیی، یادآور همان خاطرات تلخ است.

کد خبر: 1061755

وب گردی

وب گردی