قلعه‌نویی:بین 350 تا 700 سال از قطر عقب هستیم!

امیرقلعه نویی سرمربی سپاهان در مصاحبه مطبوعاتی پیش از بازی با پرسپولیس سخنان جالبی را بر زبان آورد که با هم می خوانیم.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، امیرقلعه نویی سرمربی سپاهان در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر پرسپولیس، به همراه سیامک قلیچ خانی در هتل کوثر حاضر شد و حرف هایش در مورد بازی را اینگونه آغاز کرد: همانطور که مستحضر هستید در دو سه ماه اخیر این دومین مرتبه ای است که می خواهیم در اصفهان بازی کنیم. قرعه بدی در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به ما خورد و به نظرم در حق تیم های ایرانی ظلم شد و مجبور به بازی کردن بیرون از خانه شده ایم. یک بازی فولادخوزستان بوده و فردا هم با پرسپولیس بازی داریم. دلمان هم برای اصفهان و نقش جهان تنگ شده ولی مجبوریم برویم و بیرون بازی کنیم.

بی نظم شدیم
ما چند بدشانسی آوردیم که با مصدومیت دو دفاع وسطمان، آن نظمی دفاعی ای را که در نیم فصل اول ایجاد کرده بودیم و رکورد خوبی داشتیم، از دست دادیم. به نوعی این چند بازی را با یک دفاع وسط بازی کردیم. مهدی زاده هم در اردوی ما مصدوم شد و نظم دفاعی ما به همین دلیل به هم خورد. این یکی از بدشانسی هایی است که در نیم فصل دوم گریبان ما را گرفته است. با این حال خیلی خیلی خوشحالم که هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ شرایط خوبی داریم و در جام حذفی هم شرایط خوبی داریم. با تمام فراز و نشیب هایی که داشتیم، باید از بازیکنان سپاهان تشکر کرد که در کمترین زمان راه 5 ساله را طی کردند.

به السد باختیم ولی فوتبال خوبی بازی کردیم
شما دیدید که تیم السد در مورد سپاهان چطور صحبت کرد. درست است که باختیم ولی واقعا فوتبال خوبی بازی کردیم. فوتبالی که بدشانسی داشتیم و کی روش دو روز قبلش مصدوم شد و با یک دفاع وسط بازی کردیم. امیدواریم هر چه زودتر مصدومان برسند و در بازی هایی که داریم به ما کمک کنند.


نتیجه بازی با السد می شد چیز دیگری باشد
این بازی خب یک فینال است که می تواند ما را در جدول رده بندی نگه دارد. بچه ها ما آماده بازی هستند. قبلا هم گفته ام که در بازی هایی مثل لیگ قهرمانان آسیا شما نیاز ندارید که خودتان را وقف مسائل فنی کنید، چون بازیکن خودش آن انگیزه لازم را دارد. بازیکنان ما مقابل السد بازی بسیار خوبی انجام دادند ولی اسیر حرفه ای گیری این تیم شدند. یکی از خبرنگاران که آنجا بود، شاهد زنده است. از دقیقه 30 به بعد تا گل اول، بازی دست ما بود و اگر اشتباهات بچه گانه ای انجام نمی دادیم، نتیجه چیز دیگری می شد. این بازی هم همانطور است و چون با پرسپولیس بازی داریم، بازیکنان خودشان انگیزه دارند. باید تشکر ویژه ای از باشگاه داشته باشم و همینطور هواپیمایی تابان. من خودم را مدیون آقای عبدالله پور می دانم و بازیکنان هم باید همین حس را داشته باشند، چون کمک زیادی به ما کردند.

استنلی باید MRI بدهد
سوال اول از امیرقلعه نویی در رابطه با مصدومان تیم بود که او توضیح داد: دفاع وسط های ما که کلا فصل را از دست دادند ( اشاره به عزت پورقاز و ولسیانی). البته آقای طیبی آمده و کمک می کند ولی نیاز به زمان دارد. سروش تقریبا امروز وارد تمرینات گروهی شد و خودمان هم نمی دانیم که به بازی ذوب آهن می رسد یا نه. باید از تیم پزشکی‌مان هم تشکر کنم؛ عزیزانی که در تهران و اصفهان هستند. آقای مائدی فر در تهران و تیم پزشکی خودمان. کادر پزشکی در کمترین زمان، علیرغم اینکه زمان ندارند، هر وقت فیلم فرستادیم در کمترین زمان نظرشان را گفتند. دو دفاع میانی مان را نداریم، سروش و امید هم شرایط خوبی دارند. استنلی هم باید برود MRI بدهد که ببینیم تکلیفش چه می شود و به بازی ذوب آهن می رسد یا النصر. خیلی هم بچه گانه این اتفاق برایش رخ داد.


اولین کاری که باید می شد، لغو کردن پروازهای چین بود
سوال بعدی از سرمربی سپاهان در رابطه با اخباری بود که پیرامون انجام بازی بدون هوادار وجود دارد، که در این زمینه توضیح داد: ببینید من یک خواهشی از شما دارم؛ اولا اینکه خواهش می کنم این مسئله را دولت مردان جدی بگیرند. حداقل یکی از کارهایی که می توانستند بکنند، این بود که وقتی این اتفاق افتاد، پروازهای چین را باید کنسل می کردند. ما قانونمندیم ولی؛ من نمی دانم چرا این مدت در حق سپاهان یک مقدار کم لطفی می شود. پارسال حق ما بود با ذوب آهن قبل از عید بازی کنیم که بازی را بردند 6 فرودین. الان هم تکلیف ما در جام حذفی مشخص نیست. یک تاریخ دادند که بازی انجام نشد. با این حال ما قانونمندیم. در اینجا نظر، نظر مدیریت باشگاه است ولی ما بعد از این همه دوری دوست داریم که تماشاگرانمان را ببینیم.

بازیکنان می گویند کیفیت آل اشپورت خوب شده است
در مورد کیفیت لباس های آل اشپورت باید از آقای جعفری تشکر کنم. من یکی از منتقدان ایشان بودم ولی کیفیت لباس های جدید خیلی با کیفیت است و شاخصه هایی که باید داشته باشد را دارد. بچه ها راضی هستند. در نهایت باید نظر بچه ها را پرسید که هم از کیفیت لباس در لیگ و آسیایی راضی هستند و طراحی خاص است. در لباس آسیایی ما آثار تاریخی اصفهان دیده می شود.

بازی با پرسپولیس فینال گونه است، نباید اشتباه کنیم
لیگ شرایط خودش را دارد و آسیا هم شرایط خودش را دارد. نباید این ها را با هم مقایسه کنیم. به هر حال در آسیا به تیم های ایرانی کم لطفی می شود. اگر ما بعد از ان برد، با السد در نقش جهان بازی می کردیم و 6 امتیاز داشتیم و نصف راه را رفته بودیم. بازی فردا، بازی فینال گونه است. البته گل دوم السد به ما آفساید بود. هر تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد، می برد. باید بازی را مدیریت کرد و امیدوارم بازیکنانمان اشتباهات بازی با السد را تکرار نکنند. تعویض هایی هم که کردیم، به ما کمک نکرد. ما باید با تعویض ها نتیجه را برمی گرداندیم که نه تنها کمک نکردند که ضعیف هم بودند.

با کرونا چه کنیم؟
سوال خیلی خوبی بود. با مشکلاتی که الان گریبانگیر کشور است و بیماری کرونا مزید بر علت شده، یک سری سفارش ها وزارت بهداشت انجام داده ولی مهم تر این است که مردم خودشان رعایت کنند.


فوتبال جای زیبایی هاست. دیدید قطری ها چه کردند؟
بحث دوم این است که نمی خواهم برای ناراحتی دوستان شوم. اما ببینید ما 35 سال پیش در السد بازی کردیم و از ما تقدیر کردند. خود ما هم این کار را پارسال با سید جلال انجام دادیم ولی با ما چه رفتاری کردند؟ اگر السدی ها این کار را هفته پیش انجام دادند، ما هم برای سید جلال پارسال انجام دادیم. ولی در قبالش چه رفتارها و توهین هایی شد. من می گویم فوتبال جای قشنگی هاست. من یک سال السد بودم و 35 سال از آن گذشته بود که آمدند این کار را انجام دادند. چقدر خوب است که ما دنبال این فرهنگ برویم. دنبال اینکه به هم توهین کنیم نباشیم. اتفاقی که برای آن سرباز افتاد، اتفاقات فینال جام حذفی و... خاطرات بدی در فوتبال هستند. شاید هیچکس یادش نباشد که سال 70 چه تیمی قهرمان شد اما اتفاقات ناگواری که می افتد، در یادها می ماند. خواهش می کنم هواداران احترام هم را نگه دارند. اگر توهین هم می کنند، ما عادت کرده ایم اما به هم آسیب نرسانند. ما کشوری هستیم که حداقل 9 هزار سال قدمت داریم و دارای تاریخ و فرهنگ و تمدن هستیم. با این مشکلاتی که در ایران هست اصلا باورمان نمی شود که اینجا ایران است. کشوری با این همه ثروت و تمدن، چرا باید زندگی و فرهنگ مردم به این شکل باشد که به هم توهین کنند، سنگ بزنند، چشم هم را کور کنند؟ شما جاهای دیگر می بینید که بازی تمام می شود و می رود. اما اینجا نه. در لیگ قهرمانان آسیا دیدید که ژاوی چه گفت، ما چه گفتیم یا مربی العین چه صحبت هایی کرد. فرهنگ و قداست و احترام را از ما گرفته اند. دیگر کسی بزرگتر و کوچکتری را رعایت نمی کند. بازی را که می بازند، راجع به همه چیز حرف می زنند جز خود بازی. این بی احترامی ها به داخل تماشاگران هم می رود. یکی از علت های آن به نظر من رفتار چند وقت اخیر است. مشکلات اقتصادی و همه اینها باعث شده ایران که در دنیا برای خودش حرف داشت، از این رفتارها اذیت شود. شما اینجا باید دغدغه داشته باشید که تماشاگران به هم توهین نکنند یا سنگ نزنند. قدیم ها اینطور نبود. همه با هم رفیق بودند، احترام می گذاشتند. محله ها را می دیدید که به همین شکل بودند. اما متاسفانه نه احترام کوچکتر و بزرگتر هست نه هیچ چیز. هیچ چیز سر جایش نیست. انشاالله شرایط خوب باشد.

بین 350 تا 700 سال از قطر عقب هستیم!

فوتبال اگر دو بخش مستطیل سبز و زیرساخت ها تقسیم کنید، ما از نظر امکاناتی فکر می کنم 350 سال از قطر عقب هستیم ولی از نظر نیروی انسانی واقعا بازیکنان ما بهتر هستند. خود ژاوی هم گفت. امکاناتی که آنجا حاکم است، اگر در مملکت ما بود، من مطمئن هستم فوتبال ایران جزو 5 تای اول جهان بود. من فیلم های آب درمانی را که در فدراسیون فوتبال قطر دیدم، باید بگویم شاید 700 سال عقب هستیم.

کد خبر: 1061783

وب گردی

وب گردی