تربیت یک وظیفه انسانی و حقوق بشری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، وظیفه تربیتی را یک وظیفه انسانی و حقوق بشری برشمرد که باید به ساده ترین و قابل فهم ترین راه ممکن مفاهیم را به نسل جوان آموزش داده و القا کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه شورای آراستگی واحد بوشهر با بیان اینکه یکی از معضلات در جامعه امروزی پیچیده کردن مفاهیم و مباحث است، گفت: باید به ساده ترین و قابل فهم ترین راه ممکن مفاهیم را به نسل جوان آموزش داده و القا کرد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه در بحث تربیت باید مراقبت کرد نه برخورد، توضیح داد: تربیت در ساده ترین معنی خود یعنی مراقبت و حراست از هر فرد یا دارایی در مقابل آفت ها و آسیب هاست.

وی با بیان اینکه هرکس باید در حد توان خود در تربیت جامعه تلاش کند، تصریح کرد: وظیفه تربیتی، یک وظیفه انسانی و حقوق بشری است که در تمام ادیان و اسناد بین المللی نهفته است.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری جلسات مختلف بحث تربیتی است، اذعان کرد: با تشریح مسائل، بدون مجادله و غرض ورزی باید به دنبال راه حل و راهکارهای منطقی و کارگشا بود.

عبدالهی با بیان اینکه نباید در ادای مطالب درگیر حاشیه ها شد، خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری به شکل غیر مستقیم از طریق معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری در فضای مجازی، فعالیت های علمی، مسابقات و برنامه های مناسبتی بسیار مؤثر خواهد بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه نباید فاصله ای میان ارکان دانشگاه با دانشجویان ایجاد شود، اذعان کرد: احترام متقابل ارزش آفرین است.

برگزاری جلسات مستمر جذاب، ساخت فیلم و انیمیشن های کوتاه آموزشی با موضوعات حجاب و آراستگی، آگاهی بخشی به والدین از طریق کلاس های آموزشی و برگزاری اردوهای آموزشی-رفاهی از مواردی بود که در این جلسه به آنها تأکید شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061799

وب گردی

وب گردی