اعطای مرخصی به اعضای هیئت علمی لغو شد/  برنامه‌ریزی برای مقابله با کرونا برعهده مختصصان عفونی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: به اعضای هیئت علمی و انترن‌های بیمارستان مرخصی داده نمی‌شود چرا که شیوع آنفولانزا یک بیماری عفونی است و می‌تواند برای دانشجو و انترن‌ها یک نوع آموزش باشد.

سید علی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ابتلای کودکان زیر 10 سال به ویروس کرونا گفت: نمی‌توان به مردم این اطمینان را داد که کودکان از ابتلا به ویروس کرونا مصون هستند. بنابراین باید احتیاط لازم را به کار برد و تمام موارد بهداشتی و احتیاط برای کودکان نیز رعایت شود.

او ادامه داد: به عبارتی آن چه برای ما سند باشد به عنوان این که کودکان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند مطرح نشده است. با این اوصاف می‌توان گفت کودکان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان این که جلسه این هفته شورای دانشگاه به ویروس کرونا و روشهای پیشگیری آن اختصاص داشت اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر سه بیمارستان بوعلی، فرهیختگان و امیر در تهران دارای یک دانشکده دندان پزشکی است که در این زمینه ورود کرده‌اند. تجهیزات و خدمات دانشکده دندان پزشکی مانند بیمارستان است و با دارا بودن 30 یونیت در کشور کم نظیر است.

او اظهار کرد: تمام معاونان و روسای دانشگاه‌ها از جمله متخصصان عفونی طب اورژانس و .. در این جلسه حضور داشتند و دستورالعمل‌ها در خصوص راه‌های مقابله با کرونا تهیه شد. فرماندهی ستادی نیز مشخص و قرار بر این شد تا کمیته‌های عفونی بیمارستان‌ها فعال شوند. برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مقابله با ویروس عفونی نیز برعهده مختصصان عفونی و متخصصان اورژانس است.

ابطحی با تاکید بر این که به اعضای هیئت علمی و انترن‌های بیمارستان مرخصی داده نمی‌شود اضافه کرد: شیوع آنفولانزا یک بیماری عفونی است که می‌تواند برای دانشجو و انترن‌ها یک نوع آموزش باشد و در این آموزش برنامه‌ریزی مواجه با یک مخاطره و بیماری که در حال اپیدمی است را فرامی‌گیرند. بنابراین در این جلسه به عنوان اولین برنامه تصمیم گرفته شد که تا اطلاع ثانونی مرخصی به اعضای هیئت علمی و کادر کارشناسی و فنی لغو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره تصمیم دوم این جلسه صحبت به میان آورد و تاکید کرد: در این جلسه متخصصان عفونی و طب اورژانس مباحث چند روز گذشته را مطرح و تصمیم گرفته شد بیمارستان‌ها آمادگی لازم برا برای مقابله با کرونا داشته باشند و تمام امکانات خود را برای این کار به کار گیرند.

او در ادامه تصریح کرد: این که یک بیمار مبتلا به عفونت تنفسی فوقانی را با کرونا تشخیص دهیم الزامات و اطلاعاتی می‌خواهد که باید در بیمارستان‌ها این آموزش به کادر فنی داده شود. اگر یک بیمار علائم ابتدایی عفونی کرونا را داشته باشد اما تب بالا و سایر علانم را نداشته باشد به او توصیه می‌کنیم که در منزل ایزوله خانگی شود.

ابطحی ادامه داد: در مرحله دوم اگر بیمار نیاز به بیمارستان داشته باشد در بیمارستان بستری شده و تحت مراقبت و درمان قرار خواهد گرفت و در مرحله سوم به بیمارستان‌های دارای تجهیزات بیشتر و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای این بیماری تجهیز شده‌اند منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همچنین تاکید کرد: آن دسته از دانشجویانی که آموزش بالینی دارند، می‌توانند دوره آموزشی خود را به بعد موکول کنند. به دانشکده‌ها نیز توصیه شده تا تجهیزات لازم از جمله ماسک، مواد ضد عفونی و .. را برای مقابله با کرونا تهیه و توزیع کنند.

او در ادامه توضیح داد: تیم‌هایی برای آگاه سازی، پایش و اقدام در دانشگاه و بیمارستان‌های تابعه تشکیل شده است و دستورالعملی درباره آموزش، راه‌های پیشگیری، نحوه انتقال و درمان ویروس کرونا به اساتید، همکاران و دانشجویان ابلاغ شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تردد دانشجویان آموزشی در بیمارستان‌های قرنطینه محدود شده است. همچنین قرار است موارد جمع بندی و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای دانشگاه به تمام دانشکده‌ها ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061843

وب گردی

وب گردی