خلق از کاغذ باطله

نمایشگاه آثار ویدا موسویان و شیوا بابابیگی، روز جمعه دوم اسفند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایشگاه آثار ویدا موسویان و شیوا بابابیگی، روز جمعه دوم اسفند، همزمان با رونمایی از آخرین شماره فصلنامه عکاسی برگزار شد.
در توضیح نام این مجموعه آمده است: عنوان مازاد که در فرهنگ فارسی معین، زیاد بر احتیاج و باقی مانده و اضافی خوانده شده است، از این رو برای این مجموعه انتخاب شده که در خلال فرایند تبع و نشر، کاغذهایی به اصطلاح باطله تولید می‌شود که حاصل صحیح و خطاهای مکرر دستگاه، اپراتور یا دیگر عوامل هستند. باطله‌ها، از منظری بیهوده و بی‌فایده و دورانداختنی؛ و از زاویه‌ی دیگر شاید زاینده و خالق چیزی جدید شوند.

در این مجموعه، کاغذ باطله‌هایی که در روند چاپ فصلنامه عکاسی تولید شده بود را در رویشی دیگر و کاملا اتفاقی، خالق و زاینده مفاهیم و دلالت‌هایی بدیع می‌بینیم. تصاویری که از ترکیب لایه‌های متفاوت ایجاد شده و فرم‌های جدید خلق کرده است. اتفاق‌هایی که گاه به تنهایی و گاه با ترکیبی از تصاویر و متون دیگر ایجاد شدند و خود، فرم و متنی جدید برای تفسیر ایجاد کردند.

با تکثیر یک اثر هنری، شئ‌واره‌ای از اصل اثر ایجاد می‌شود که دیگر وابسته به معنای اولیه‌اش نیست؛ می‌تواند آزادانه در ذهن سیال مخاطب به آفرینش معناهای جدید دست بزند، به چیز دیگری بدل شود، دوباره بازتولید شده و معنای جدیدی را خلق کند. و این چرخه تا جایی ادامه دارد که در لایه‌ای جدید به نام قاب یا مکان و ذهن "ما" دوباره "زاده" می‌شود.
نمایشگاه ما-زاد روز جمعه به کیوریتوری سیوا شهباز در خانه‌ی هنر طهران برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061885

وب گردی

وب گردی