کدام  ویتامین‌ها از ابتلا به «کرونا» پیشگیری می‌کند؟

متخصص تغذیه گفت: ترکیبات ویتامینی A،C،D، سلینیوم و روی نقش بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، منصور رضایی متخصص تغذیه، درباره مواد غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: مصرف ویتامین C برای بسیاری از موارد غیررسمی ذکر شده است؛ اما مصرف این نوع ویتامین به تنهایی، تنها علائم بیماری را کاهش داده و طول دوره بیماری را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در علم پزشکی مبحثی با عنوان مواد غذایی مؤثر در بهبود سیستم ایمنی بدن وجود دارد، گفت: این مواد غذایی منجر به ارتقای توان سیستم ایمنی بدن می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و کرونا را کاهش می‌دهد و در صورت ابتلا، فرد سریع‌تر بهبود می‌یابد.

این متخصص تغذیه در مورد بیماری‌های مفید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: ترکیبات ویتامینی A،C،D و سلینیوم و روی نقش بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا ایفا می‌کنند و در صورت ابتلا نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گرفتن رژیم در این شرایط به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، گفت:‌ افراد توجه داشته باشند که لازم است در شرایط کنونی، مصرف قندهای ساده و فست‌فودها را از رژیم غذایی خود خارج کنند.

رضایی استفاده از پروتئین‌های حیوانی، گیاهی و حبوبات نظیر آجیل و لبنیات کم‌چرب را از جمله غذاهای مفید برای این دوران دانست.

به گفته وی، مصرف گوشت‌ها به صورت پخته شده می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود؛ اما تا جایی که می‌شود، باید مصرف غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و همبرگر را کاهش داد.

متخصص تغذیه توصیه کرد: مصرف غذاهای نیم‌پخته نیز توصیه نمی‌شود؛ همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که استرس و اضطراب باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن خواهد شد، لذا افراد خبرها را از مراجع رسمی پیگیری کرده و به اخبار کذب توجهی نداشته باشند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1061900

وب گردی

وب گردی