کمک کرونا به تقویت آموزش مجازی در چین

نظام آموزشی چین به دلیل شیوع ویروس کرونا تمهیداتی برای آموزش آنلاین دانش‌آموزان در نظر گرفته‌است، دوره‌های آنلاین می‌تواند هزینه کلاس‌های حضوری را تا 40 درصد کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدتی است که شیوع ویروس کرونا در کشور چین، دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرده است. در همین راستا برخی از مدارس برای انتقال مفاهیم درسی به آموزش آنلاین رو می‌آورند.

لیو فی استاد دانشگاه و دارای مدرک فوق دکترای مهندسی برق بوده که در حوزه آموزشی نیز اقداماتی را انجام داده است. وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر نظام آموزشی چین اظهار کرد: کلاس‌های آنلاین اکنون تنها راه برای پیشبرد نظام آموزشی در پکن است، حتی اگر دانش‌آموزان کمتر از ساعات مدرسه آنلاین باشند، باید این اقدام صورت گیرد.

مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش چین نیز در تلاشند تا امکانات لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین را با تکیه از پتانسیل بازار فراهم کنند.

کلاس‌های آنلاین کمتر از 10 درصد از درآمد آموزش و پرورش را به خود اختصاص می‌دهد، به‌گونه‌ای دیگر می‌توان گفت برگزاری کلاس‌های آنلاین در هزینه‌های نظام آموزشی نیز صرفه‌جویی خواهد کرد.

لیو فی در این باره می‌گوید: دوره‌های آنلاین مدارس هزینه کمتری نسبت به دوره‌های حضوری یا آفلاین دارد، برگزاری این کلاس‌ها می‌تواند هزینه معمول کلاس‌های حضوری را حدود 40 درصد کاهش دهد.

تقریباً 276 میلیون کودک در سال تحصیلی جدید وارد مدارس چین شدند. از طرفی بیماری کرونا بیش از 2 هزار نفر را در چین کشته و ده‌ها هزار نفر را نیز آلوده کرده است. در چنین شرایطی آموزش در بسیاری از استان‌ها به تعویق می‌افتد؛ حتی ممکن است در صورت وخیم شدن شرایط سال تحصیلی جدید مجدداً از سر گرفته شود. با این حال به‌نظر می‌رسد والدین دانش‌آموزان چینی نمی‌خواهند کرونا فرزندانشان را از یادگیری متوقف کند.

برخی از والدین به دلیل اینکه می‌ترسند فرزندانشان هنگام بازگشایی مدارس نتوانند در کنار همسالان خود باشند، در دوره‌های آنلاین ثبت‌نام کرده‌اند. بسیاری از استان‌ها و مدارس نیز درخواست کرده‌اند که کودکان در این مدت در دوره‌های آنلاین شرکت کنند. در بسیاری از مناطق، دولت‌های محلی با تلاش برای محدود کردن شیوع ویروس، حضور در مدارس و موسسات را ممنوع اعلام کرده‌اند.

الکس لیو و دون لاو تحلیلگران رنسانس چین در سوم فوریه در گزارشی اعلام کردند: «شیوع ویروس کرونا در صورتی که ادامه داشته باشد، می‌تواند این نوع آموزش را برای والدین قابل پذیرش کرده و به طور بالقوه به نفوذ و گسترش آنلاین آموزش در چین کمک کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1061901

وب گردی

وب گردی