قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در مناطق سیل زده خوی تشکیل شد

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد از تشکیل قرارگاه جهادی اصلی و فرعی دانشگاه آزاد در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد صالحی آرا رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص زلزله آذربایجان غربی به مرکزیت بخش قطور از شهرستان خوی که صبح دیروز چهارم اسفند گفت: به محض وقوع زلزله، ریاست قرارگاه جهادی ما در استان آذربایجان غربی محمود پور یوسف نسبت به فعال سازی قرارگاه جهادی استان اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در این راستا قرارگاه جهادی فرعی ما در شهرستان خوی نیز به ریاست مهدیان تشکیل و با هماهنگی های بعمل آمده، تیم هایی را در قالب امداد و نجات آماده و به منطقه زلزله زده اعزام کردند.

وی افزود: بازدید های میدانی از این مناطق حاکی از این است که روستاهای ترس آباد، عشق آباد و گوگرد تخریب شده اند و روستای گیرناویک 20 تا 30% تخریب شده است بر اساس گزارشات دریافتی اکثر خانه های قدیمی و کاه گلی بطور 100 در صد تخریب و از بین رفته اند، ضمنا بخشی از احشام مردم نیز در این حادثه تلف شده است.

به گفته صالحی آرا تعداد مصدومین و مجروحین حدود 75 نفر برآورد شده است.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وضعیت مردم زلزله زده در روستاهای تخریب شده با توجه به برودت هوای سرد بسیار سخت و ناراحت کننده است، مردم به لحاظ پس لرزه های که بصورت مرتب آن مناطق را تهدید می کند، امکان استفاده از اماکن مسکونی خود را ندارند و مجبور بودند دیشب در حیاط منازل خود در خودرو یا اگر چادرهای هلال احمر تحویل شان شده باشد در چادر استراحت کنند، به همین منظور نیاز مبرم به وسایل گرمایشی و پتو دارند.

وی گفت: از همه همکاران در سطح استان آذربایجان غربی و استان های همجواره درخواست دارم به کمک مردم مظلوم و محروم این مناطق بشتابند و کمک های نقدی و غیر نقدی (مانند اقلامی که قید کردم ) را به قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی – اورمیه ارسال کنند، تا جهادگران قرارگاه از جمله بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان نسبت به هدایت و ساماندهی کمک ها در مناطق زلزله زده اقدام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061908

وب گردی

وب گردی