کاهش چشمگیر ذخایر خون/کرونا ربطی  به کمبود خون ندارد

 مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش شدید ذخایر خون، گفت: بیماری کرونا به کمبود خون منجر نشده و این کمبود رخ داده به دلیل تداوم انجام عمل‌های جراحی و همچنین وجود بیماران نیازمند خون مانند بیماران تالاسمی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد رضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران، با اشاره به کمبود ذخیره خون در روز‌های گذشته، گفت: در روز‌های اخیر که با ویروس کرونا مواجه هستیم کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون رخ داده است.

بیماری کرونا به کمبود خون منجر نشده و این کمبود رخ داده به دلیل تداوم انجام عمل‌های جراحی و همچنین وجود بیماران نیازمند خون مانند بیماران تالاسمی است


وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون به همه مردم این اطمینان را می‌دهد که در محیطی ضدعفونی شده پذیرای آن‌ها باشد، افزود: اینکه گفته شده مردم در مکان‌های شلوغ حاضر نشوند هراسی را ایجاد کرده و آن‌ها برای اهدای خون نیز مراجعه نمی‌کنند.

مهدی زاده با تاکید بر اینکه در روز‌های گذشته کاهش شدیدی در ذخایر خون رخ داده است، تصریح کرد: اگر این رویه ادامه پیدا کند بسیاری از بیمارانی که نیازمند خون هستند با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه این روز‌ها باید نشان دهنده ظرفیت‌های فوق العاده مردم شریف تهران در امور خیرخواهانه همچون اهدای خون باشد، افزود: در روز‌های اخیر درخواست و نیاز به خون کاهش یا افزایشی نداشته تنها کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون مشکل ساز شده است.

میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1061911

وب گردی

وب گردی