راه‌اندازی 2 مرکز تحقیقات خودرو و مواد در دانشگاه آزاد کرمانشاه

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مقدمات راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی دیگر به نام خودرو و مواد را در دستور کار داریم.

افشین زین الدینی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: در واحد کرمانشاه در حال راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی هستیم؛ همچنین دو مرکز تحقیقات از قبل داشتیم و در حال حاضر مقدمات راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی دیگر به نام خودرو و مواد را در دستور کار داریم.

او ادامه داد: با صنایع استان از جمله ایران خودرو کرمانشاه نیز ارتباط برقرار کرده و قرار بر این است طی یک تفاهم نامه‌ای مرکز تحقیقات یا واحدهای پژوهشی زیر نظر مرکز تحقیقات را راه‌اندازی کنیم. در راستای همین مرکز تحقیقات، مرکز خدمات خودرویی را نیز در دستورکار قرار دادیم تا برای این مرکز تحقیقات درآمدزایی داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان این که زیرساخت‌ها برای ایجاد مرکز خدمات خودرویی فراهم شده است اضافه کرد: با توجه به بخشنامه تعاونی تجهیزات از یکی از شهرهای استان کرمانشاه یعنی اسلام آباد غرب قرار است یک سری تجهیزات خودرویی به واحد کرمانشاه انتقال پیدا کند. همانطور که می‌دانید مرکز تحقیقات باید دو برون‌داد داشته باشد؛ برون‌داد علمی و برون‌دادهای مالی یا درآمدزا که ما هر دو را لحاظ کردیم.

زین الدینی گفت: خوشبختانه در استان و واحد کرمانشاه این پتانسیل را داریم که مرکز تحقیقات خودرویی را برای اولین بار در ایران و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره استفاده از افراد ماهر در مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی توضیح داد: قراردادی را آماده کردیم که مسئولیت دستگاه‌ها و آزمایشگاه را بتوانیم به اعضای هیئت علمی و یا کارشناسان واگذار کنیم. حتی در این قرارداد این موضوع نیز دیده شده است که عضو هیئت علمی می‌تواند دستگاه را در اختیار خود دانشجو قرار داده و یک تفاهمی برسند که بخشی از درآمد سود ناشی از دستگاه به دانشجوی تحصیلات تکمیلی داده شود.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این قرارداد آماده شده تا بتوانیم یک قرارداد حقوقی با اعضای هیئت علمی به مدت مشخص منعقد شده تا به درآمدزایی برسند.

زین الدینی در پایان گفت: در استان کرمانشاه پتاسیل خوبی در حوزه‌های مختلف داریم که از جمله آنها صنایع غذایی است. غرب کشور در حوزه روغن و محصولات کشاورزی از جمله نخود پتاسیل زیادی دارد و ما به سمت این مباحث نیز حرکت کردیم. در زمینه تولید نخود فعالیت خود را آغاز کردیم و قرار است به یکی از بازرگانان ارشد استان که عضو خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی کرمانشاه است در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده تا در زمینه تولید و صادرت نخود برند شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061913

وب گردی

وب گردی