برخی مصوبات مجلس دهم دانشگاه آزاد را با چالش مواجه کرد/ نمره ضعیف مجلس در حوزه عدالت آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: برخی مصوبه‌های مجلس فعلی باعث ایجاد چالش در فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شد و لذا مجلس آینده باید به مراکز آموزشی غیر‌دولتی توجه بیشتری داشته باشد.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های مجلس آینده در حوزه آموزش عالی و دانشگاه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قوه سیاست گذار در سطح کلان کشور، باید بهره‌گیری از اسناد بالادستی نظام همانند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان راهبردی اساسی در راستای پیشرفت آموزش و پژوهش در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: پژوهش و فناوری مهم‌ترین محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، شتاب رشدِ پژوهش و فناوری در کشور نباید متوقف شود و باید گسترش پیدا کند.

نقش با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه ها ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را به عنوان یک سند بالادستی در دستور کار دهد و برای اجرای آن، سیاست گذاری و ریل گذاری کند. کشور ایران پتانسیل های زیادی را از لحاظ منابع انسانی و سایر حوزه‌ها دارد و لذا به سمت کاربردی سازی و هدفمندی پژوهش‌ها حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با تاکید بر لزوم رفع نیاز از کشور از طریق پژوهش‌های کاربردی گفت: مجلس آینده باید زمینه تبدیل پژوهش‌های کاربردی به فناوری را فراهم کند؛ در واقع فناوری باید در زندگی مردم جریان داشته باشد چرا‌که فناوری ارزش آفرین، مشکلات مردم را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به عملکرد مجلس دهم در حوزه عدالت آموزشی تصریح کرد: متاسفانه مجلس دهم نمره بالایی در حوزه عدالت آموزشی کسب نکرد؛ برخی مصوبه‌های مجلس فعلی باعث ایجاد چالش در فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شد و لذا مجلس آینده باید به مراکز آموزشی غیر دولتی توجه بیشتری داشته باشد. محرومیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد غیر دولتی از ردیف‌های بودجه پژوهشی، امری ناعادلانه است که سوال ایجاد می‌کند.

نقش در پایان خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه با تلاش مسئولان، اقدامات خوبی برای تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به 4 دهه فعالیت، باید از ردیف‌های بودجه پژوهشی سازمان‌های دولتی نیز بهره‌مند شود و مجلس آینده باید به آن توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061915

وب گردی

وب گردی