آموزش‌وپرورش در شبکه‌های اجتماعی کانال رسمی ندارد

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: آموزش و پرورش هیچ کانال رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اخیراً در پیام‌رسان غیررسمی «تلگرام» برخی افراد با ساخت کانال خبری و با عنوان جعلی «وزارت آموزش‌وپرورش» اقدام به برگزاری نظرسنجی با موضوع تعطیلی مدارس به بهانه شیوع ویروس کرونا کرده‌اند، این امر منجر شده برخی دانش‌آموزان و اولیای تصور کنند این منابع خبری وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش است.

وزارت آموزش‌وپرورش به استناد «بند ۷ مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» مبنی بر اینکه هرگونه استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی برای دستگاه‌های دولتی ممنوع است، هیچ کانال رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی اعم از تلگرام و توییتر ندارد. لذا وزارت آموزش‌وپرورش هرگونه وابستگی کانال‌های موجود با این وزارتخانه را تکذیب می‌کند.

همچنین ازمخاطبان، دانش‌آموزان و اولیای گرامی آن‌ها درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش‌وپرورش را صرفاً از طریق پورتال رسمی این وزارت خانه به نشانی www.medu.ir و مراجع رسمی دنبال کنند و فریب برخی افراد و رسانه‌های غیر معتبر را نخورند.

وزارت آموزش‌وپرورش حق قانونی خود را برای پیگیری اخبار کذب این کانال‌ها محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061923

وب گردی

وب گردی