پایان قرنطینه/ غیرساکنان شهر ووهان  را ترک می‌کنند

مقامات چین روز دوشنبه کمی از اقدامات مربوط به قرنطینه  شهر ووهان را  کم کرده و به برخی از افراد این امکان را دادند که مرکز ویروس کرونا را تحت شرایط خاص ترک کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از 23 ژانویه شهر 11 میلیون نفری ووهان به دلیل شیوع ویوروس کرونا به طور کامل قرنطینه شد.

این شهر در بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد غیر ساکن در صورت عدم وجود علائم ویروس کرونا جدید و تماس نداشتن با بیماران، می‌توانند شهر را ترک کنند.

در این بیانیه آمده افراد با دلایل ویژه از جمله آنان که به درمان سایر شرایط پزشکی نیاز دارند و افرادی که کارهای پیشگیرانه از بیماری همه گیر را انجام می‌دهند نیز ممکن است ووهان را ترک کنند.

این خروج باید متناوب باشد و مردم قبل از عزیمت مجوز مقامات محلی را درخواست کرده باشند. این شهر گفت: «اتومبیل‌های خارج از شهر نباید بیش از دو نفر از جمله راننده را به طور همزمان حمل کنند.»

مقامات این شهر اعلام کردند که این مسافران هنگامی که به مقصد رسیدند باید خود را به مقامات محلی معرفی کرده و به مدت 14 روز تحت کنترل باشند.

در حالی که برخی از استان‌های این کشور عفونت‌های جدیدی را گزارش داده‌اند؛ گسترش این بیماری همه‌گیر در استان هوبئی در حال کند شدن است. ووهان همچنان بیشترین موارد جدید و مرگ و میر در این کشور را به خود اختصاص داده است.

پس از گزارش کمیسیون بهداشت ملی، با افزایش150 مورد مبتلا تعداد کل افراد که دارای این عفونت هستند به 2.592 نفر افزایش یافت. شمار تلفات دوشنبه نسبت به افرادی که در روز قبل مردند افزایش قابل توجهی داشته است.

این کمیسیون همچنین در کل 409 مورد جدید را در چین تأیید کرده که 11 مورد آن در استان هوبئی هستند. چندین استان نیز ابتلای جدید را رد کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی شین هوا اعلام کرد که روز دوشنبه تنها یک پزشک 55 ساله در خارج از هوبئی (در استان «Hainan ») مرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061937

وب گردی

وب گردی