25 توافق نامه و قرارداد با صنایع منطقه‌ای منعقد شده است

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  25 توافقنامه و قرارداد، صدور مجوز 19 گروه پژوهشی و مرکز تحقیقات و راه اندازی 32 رویداد علمی دستاوردهای نشست های راهبری پژوهشی این دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دستاوردهای 5 نشست برگزار شده در مناطق ده گانه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یکی از اولویت‌های نشست های راهبری پژوهشی منطقه ای، نشست با حضور صاحبان صنایع، سازمان های صنعتی، اقتصادی و فرهنگی مناطق و بحث و بررسی راهکارهای توسعه ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه در واحدهای دانشگاهی است. دستاورد این بخش از نشست ها تاکنون امضا 25 توافقنامه و قرارداد بین دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع منطقه ای بوده است.

وی با بیان اینکه بازدید از صنایع از اولویت هاست، اظهار کرد: از 7 صنعت مادر بازدید شده که در این بازدیدها ارتباط نزدیک مسئولان استانی و صنایع محلی در کنار مدیران پژوهشی سازمان مرکزی منجر به تعامل سازنده با صنایع شده است. در این بازدیدها به دنبال رفع چالش های ارتباط دانشگاه و صنعت بوده ایم.

نگاهداری صدور مجوز 5 مرکز تحقیقاتی و 14 گروه پژوهشی در حوزه های مختلف با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل های منطقه ای را از جمله مصوبات این نشست ها اعلام کرد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از مسئولان واحدها در برگزاری و توجه ویژه به نشست های راهبری پژوهشی منطقه ای، گفت: این نشست ها اهمیت ویژه ای در رفع مشکلات و تسهیل امور پژوهشی واحدهای دانشگاهی دارد و استقبال استان ها از این جلسات قابل توجه بوده است.

نگاهداری اقدامات استان ها و واحدهای دانشگاهی در طول این نشست ها را در راستای اهداف کلان حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: حرکت به سمت درآمدزایی از شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه، احصاء نیازهای بومی مناطق با توجه به صنایع و قابلیت های منطقه ای، اهتمام در اجرای طرح پایش، اجرایی کردن طرح پویش، راهبری مراکز خدمات آزمایشگاهی در ایجاد آزمایشگاه­ های استاندارد بر اساس پتانسیل های منطقه­ ای، اقدام برای اخذ استاندارد 17025 در راستای درآمدزایی شبکه آزمایشگاهی، ایجاد کنسرسیوم های مراکز تحقیقاتی با موضوعات مرتبط به مسائل منطقه ای، اقدام عملیاتی در خصوص اجرایی کردن طرح تعاون تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی از جمله اقدامات با ارزشی است که در این نشست ها مورد مطالبه قرار گرفته است.

وی افزود: نشست های راهبری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان همزمان و همگام با نشست‌های راهبری پژوهشی در مجموع ۱۵ استان با هدف ایجاد هم افزایی و هماهنگی در میان دفاتر مستقر در واحدها و ستاد مرکزی باشگاه برگزار شده است.

نگاهداری تصریح کرد: در این نشست ها تشکیل شورای باشگاه استان، تبادل نظر با مدیران انجمن ها و اعضای برگزیده باشگاه، گزارش فعالیت های باشگاه استان و مصاحبه، تمدید و صدور حکم روسای باشگاه برنامه های صورت گرفته بوده است. در راستای راهبری باشگاه‌ها کارگاه‌های تخصصی با موضوعات عضویت، تسهیلات، برگزاری مسابقات موفق، انجمن های علمی و طرح‌های پژوهشی برگزار شده اند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۲ مسابقه و رویداد ملی برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ۴ مسابقه ملی برگزار شده است. همچنین بیش از ۶۰ مسابقه و رویداد درون واحدی و استانی در حال اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061938

وب گردی

وب گردی