تابش: بازی در تهران بود، قطعا لغوش می کردند!

مصاحبه های تند مدیران و مربیان دو تیم سپاهان و پرسپولیس علیه یکدیگر همچنان ادامه دارد.

در شرایطی که کمتر از بیست و چهارساعت از بازی برگزار نشده و جنجالی سپاهان و پرسپولیس گذشته، حجم مصاحبه های تند مربیان و مدیران دو تیم بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می خورد. در همین زمینه مدیرعامل سپاهان با ایلنا به صحبت پرداخت که با هم می خوانیم.

بازی نباید لغو می شد

این بازی نباید لغو می‌شد و قوانین در این مورد صراحتاً عنوان کرده است که تا چه میزان تاخیر منجر به لغو بازی می‌شود ولی تیم پرسپولیس حاضر به برگزاری بازی نشد.

پرسپولیس ورزشگاه را ترک کرد

نمی‌دانم چطور پرسپولیس ادعا می کند که این بازی باید به سود آنها اعلام شود در حالی که قوانین مشخص است که چه می‌گوید. ما ساعت 16:30 وارد ورزشگاه شدیم و ساعت 16:55 هم آماده بازی بودیم و این را اعلام کردیم ولی پرسپولیس حاضر به آمدن در زمین نشد و ما هم در زمین ماندیم تا اگر شرایط برگزاری بازی بود برگزار شود ولی آنها ورزشگاه را ترک کردند و قوانین هم در این مورد مشخص است.

تاخیر ما به دلیل تجمع تماشاگران بود

ما به دلیل تجمع مردم جلوی درب هتل نتوانستیم به موقع خارج شویم و با مسئولان فدراسیون هم تماس گرفتیم و 30 دقیقه برای ورود به ورزشگاه وقت گرفتیم و ساعت 16:30 هم در ورزشگاه بودیم و بلافاصله برای گرم کردن بازیکنان به رختکن رفتند. با توجه به اینکه لباس گرم کردن با لباس بازی متفاوت است و باید لباس گرم کردن می‌پوشیدند ولی همان اول لباس بازی پوشیدند و در راهرو مشغول گرم کردن شدند تا هرچه زودتر آماده بازی شویم.

دلیلی نداشت که به زمین بیاییم

تابش در مورد اینکه پرسپولیسی‌ها می‌گویند چرا کسی در زمین نبود تا مشخص شود این تیم می‌خواهد بازی کند، گفت: دلیلی نداشت به زمین بیاییم و فرصت این کار را هم نداشتیم. ما در راهروی ورزشگاه نقش جهان موکت پهن کردیم و آنجا محل مناسبی برای گرم کردن بود و وقت این را نداشتیم به زمین بیاییم و خودمان عجله داشتیم هرچه زودتر به بازی برویم و همه هم می‌توانستند بیایند ببینند و به خود آقای مرادی ناظر بازی هم اطلاع دادیم. ما 16:55 آماده بازی بودیم ولی تا وارد زمین شدیم پرسپولیسی‌ها با تاکید مسئولانشان از زمین خارج شدند و منتظر بودند ما بیاییم تا آنها بروند و مسئولان این تیم می گفتند سریع از زمین خارج شوید. در قانون آمده است که بعد از 80 دقیقه تاخیر بازی لغو شود.

ما می خواستیم بازی به زمان دیگری موکول شود

همه این مسائل در حالی است که ما اصرار داشتیم به خاطر منافع باشگاه بازی به زمان دیگری موکول شود. گفتیم هر زمان دیگری که شما در نظر گرفتید بازی می‌کنیم و حتی اگر در فاصله 2 یا 3 روز از بازی دیگرمان هم بود مشکلی ندارد و بازی می‌کنیم ولی قبول نکردند. از همه جا با ما تماس گرفتند که به خاطر منافع ملی بازی کنید و بهانه دست عربستان و AFC ندهید که میزبانی را از ایران بگیرند و ما به همین خاطر از حق خودمان و هواداران سپاهان گذشتیم. این بازی باید لغو و به زمان دیگری موکول می‌شد. من مطمئنم اگر بازی در تهران بود و پرسپولیس میزبان بود آن را خیلی راحت لغو می‌کردند. مطمئنم و هیچ شکی در این مورد ندارم. بازی ما با استقلال در جام حذفی همه کارهایش برگزار شد و بلیت فروشی شد و جلسه شورای تامین برگزار شد و نشست هماهنگی برگزار شد و آماده بازی بودیم ولی گفتند به دلیل آلودگی هوا بازی لغو است ولی دلیلش آلودگی نبود و استقلال در آن مقطع شرایط خوبی نداشت و مربی‌اش از ایران رفته بود و برای همین بازی را لغو کردند.این بار هم اگر بازی تهران بود مطمئنم لغو می‌کردند.

بازی با پرسپولیس همیشه مشکل ساز بوده!

همیشه بازی ما با این تیم محترم با مشکلاتی مواجه می‌شود و دلیلش را نمی‌دانم چیست. آن بازی نیمه نهایی جام حذفی که می‌خواستند 50-50 کنند و حق هواداران ما را به پرسپولیس بدهند و در نهایت هم 30 درصد سکو را به آنها دادند. بازی لیگ را هم همه دیدند که فغانی چطور بازی را برای پرسپولیس در آورد. بازی رفت هم که شب بازی بازیکن ما را محروم کردند و این بار هم که اینطور شد. نمی‌دانم چرا همیشه بازی ما با پرسپولیس دچار چنین شرایطی می‌شود. دیگر برای همه روشن است که چه مسائلی وجود دارد. چطور در بازی فینال جام حذفی چندین ساعت تاخیر به خاطر هواداران پرسپولیس صورت گرفت و بازی لغو نشد؟

قانون می گوید حق با سپاهان است
قانون در این مورد مشخص است و حق با ماست. اگر یک زمان مناسبی برای این بازی تعیین کنند که با حضور هوادارانمان بازی کنیم ما مخالفتی نداریم ولی امیدوارم حکم عادلانه‌ای برای این بازی داده شود و نیاز نباشد از مراجع بین‌المللی و فیفا حق‌مان را پیگیری کنیم. همه اسناد و مدارک موجود است که تیم ما چه ساعتی وارد ورزشگاه شد. مشغول گرم کردن بود و حلقه اتحاد هم تشکیل دادند و چه ساعتی وارد زمین شدیم و قانون هم در این مورد صراحتاً می‌گوید که حکم چیست و جای شک و شبهه‌ای وجود ندارد. من از آقای پیروانی انتظار چنین صحبتی نداشتم. او از خانواده محترمی است و با برادرش آقا غلام رفاقت دیرینه داریم و انتظار ما از آنها این است که احترام نگه دارند و هر حرفی به زبان نیاورند.

کد خبر: 1061941

وب گردی

وب گردی