نگرانی از کرونا در حوزه دانشجویی وجود ندارد/ تخلیه و ضدعفونی کامل خوابگاه‌ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوابگاه‌های دانشجویی قم در حال حاضر تخلیه شده‌اند و در حوزه دانشجویی هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

بهروز رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه تخصیص اعتبار به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ضد عفونی کردن کلاس‌ها و خوابگاه‌ها اظهار کرد: اعتبارات از محل هزینه‌های دانشگاه‌ها تأمین می‌شود. خوشبختانه با مدیریت خوب در حوزه بهداشت وزارتخانه، تمام خوابگاه‌ها تحت کنترل هستند و به‌موقع ضد عفونی می‌شوند.

وی ادامه داد: مواد مربوط به پیشگیری، شست‌وشو و ضد عفونی کردن در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است. در سیستم بهداشت و درمان، هیئت امنای ارزی، مسئولیت مستقیم توزیع مواد ضد عفونی کننده و ماسک را در سراسر کشور برعهده دارد و الحمدالله هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در شهر قم خاطرنشان کرد: شهرهایی مانند قم به‌خوبی مراقبت می‌شوند. خوابگاه‌های دانشجویی قم در حال حاضر تخلیه شده‌اند و در حوزه دانشجویی، هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

باید فضایی آرام ایجاد کنیم

رحیمی در مورد اظهار نظر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فوت 50 نفر در قم بر اثر ابتلا به کرونا بیان کرد: ستاد ملی مدیریت ملی بیماری کرونا تصمیمات نهایی را اتخاذ کرده و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد. نباید اخبار را از هر منبعی نشر دهیم و بهتر است اخبار را از ستاد ملی مدیریت ملی بیماری کرونا دنبال کنیم. سخنگوی دولت، مدیریت کمیته اطلاع‌رسانی این ستاد را برعهده دارد و اخبار صحیح و دقیق را اعلام می‌کند.

وی افزود: دوستان فعال در مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز در روزهای گذشته سعی کردند اخبار را با سرعت و دقت منتشر کنند. امروز نیز آخرین آمار از سوی سخنگوی دولت و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حفظ آرامش گفت: باید همه دست به دست همدیگر دهیم و فضایی آرام و به‌دور از هیجان ایجاد کنیم. باید نگرانی مردم را کنترل کرد، افراط در شست‌وشوی دست و صورت و پرهیز از دست دادن و روبوسی، اقداماتی بسیار مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

رحیمی در پایان تأکید کرد: اگر جو روانی را کنترل کنیم، متوجه می‌شویم مردم به‌خوبی در حال پیشگیری هستند. بسیاری از مردم اصلاً نیاز به انجام آزمایش ندارند. وزارت بهداشت نیز 9 بیمارستان را به‌عنوان فوکال پوینت انتخاب کرده که به‌خوبی در حال خدمات‌رسانی به مردم است. بسیج همگانی همراه با آموزش و کمک رسانه‌ها می‌تواند به کنترل فضا کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061942

وب گردی

وب گردی