خانه ملت به دنبال تصفیه حساب سیاسی نباشد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه همدان گفت: خانه ملت به دنبال تصفیه حساب سیاسی نباشد و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی بگذارد.

صالح ربیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این امر از یک نگاه نشانه اعتراض بوده و برای عده‌ای نماد بی‌اعتماد به مسئولان است. اعتماد مردم ضربه شدید خورده است به همین دلیل اعتقاد داشتند هر فردی نماینده مجلس شود کاری برای کشور انجام نخواهد داد.

وی در ادامه درباره عواملی که چنین واقعه‌ای را رقم زده است، گفت: اتفاقات اخیر کشور و دیگر عوامل منجر به وخیم تر شدن اوضاع و پایین آمدن مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه همدان با در نظر داشتن تشکیل مجلسی اصولگرا در برابر دولت گفت: خانه ملت دولتمردان را می‌تواند به سمتی بکشاند که پاسخگوی اقدامات خود باشد. اما دولت نیز باید در این کار وارد شود. دولت اگر اقدامات مجلس آینده را تصفیه حساب سیاسی بداند کار به تنش خواهد رسید. اما دولتمردان اگر رفتار مجلس شورای اسلامی را خیرخواهانه ببنید تنشی اتفاق نخواهد افتاد.

ربیعی تاکید کرد: دولت باید همکاری همه جانبه با مجلس داشته باشد. مجلس ریل گذار دولت بوده و در دور جدید باید کاستی‌های قبل را جبران کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه همدان گفت: دولت اگر به مجلس این طور نگاه کند که صدای مخالفی روی کار آمده هیچ دردی از مردم دوا نخواهد شد حتی مجلس نیز از این وضعیت سودی نمی برد.

وی در ادامه تصریح کرد: همکاری بین دولت و مجلس باید جدای جناح بازی صورت بگیرد. مجلس ریل گذاری کند و دولت با پای کار بودن، به قوانین جامه‌عمل بپوشاند. همچنین وزیر ناکارآمدی اگر در مجلس استیضاح شد دولت در این حوزه باید همکاری کند و با دید تصفیه حساب سیاسی نگاه نکند.

ربیعی با اشاره به مجلس آینده ایران تاکید کرد: خانه ملت نیز به دنبال تصفیه حساب سیاسی نباشد و تمام تلاش خود را برای رفع برای مشکلات معیشتی بگذارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه همدان درباره انتشار خبر ویروس کرونا و پیوستن ایران به لیست سیاه گفت: این موارد تاثیر زیادی روی مشارکت کم مردم نداشته بلکه اوضاع بد معیشتی و اقتصادی تاثیرات زیادی داشته است. فشارهای معیشتی منجر به استقبال کم مردم از انتخابات شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061970

وب گردی

وب گردی