خروج علوم انسانی از انزوا بخشی از مشکلات جامعه را حل می‌کند

معاون مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علوم انسانی باید از عرصه نظری محض به سمت حوزه علمی – کاربردی سوق داده شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، علیرضا گلشنی معاون مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت اندیشه ورز استان بوشهر که با حضور هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه علوم انسانی در حاشیه قرار گرفته است، گفت: معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد رفع مهجوریت و با چند هدف اساسی و عالی ایجاد شده است.

معاون مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ارتقای جایگاه علوم انسانی و تعالی محتوای آن از مهمترین اهداف این معاونت است.

گلشنی با اشاره به اینکه ظرفیت های بالقوه و بالفعلی در کشور در حوزه علوم انسانی وجود دارد که می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد، اظهار کرد: با ارتقای جایگاه علوم انسانی، جذابیت این حوزه بیشتر شده و در نتیجه گرایش به این حوزه نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه علوم انسانی هم طراز با تمامی علوم بوده و باید همانند سایر علوم ارج نهاده شود، تشریح کرد: در دانشگاه MIT ایالت متحده که یکی از دانشگاه های تمام صنعتی و تکنولوژیک جهان است، مشخص شد بخشی از مشکلات دانشجویان به واسطه کمبود واحدهای علوم انسانی است.

گلشنی با تأکید بر اینکه باید تعالی علوم انسانی در دانشگاه نهادینه شود، اظهار کرد: علوم انسانی باید با یک جهاد علمی در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی باید از عرصه نظری محض به سمت حوزه علمی – کاربردی سوق داده شود، تشریح کرد: با خروج علوم انسانی از انزوا، می توان بخش زیادی از مشکلات را در جامعه حل کرد.

این مسئول تعالی را در چند مفهوم تحلیل کرد و گفت: روزآمد کردن، بومی سازی، حکمی سازی و کارآمدسازی از مقدمات مهم برای متعالی کردن امور است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت سنجی، ضرورت و نیاز کار ما را نشان می دهد، اذعان کرد: بررسی وضع موجود یک اصل است. وضعیت سنجی، نیاز سنجی و امکان سنجی مواردی هستند که برای موفقیت در کارها باید مد نظر قرار داشته باشد.

در این جلسه راهبردهای کلی و برنامه عملیاتی هیأت های اندیشه ورز استان بوشهر تشریح و مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061976

وب گردی

وب گردی