مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 6 اسفند

«تدابیر دانشگاه برای مقابله با ویروس چینی​، اعلام زمان‌های جدید آزمون‌های علوم پزشکی و آغاز ثبت‌نام آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی» از جمله مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ششم اسفند به شرح زیر است:

دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد را بیشتر بشناسید

این عنوان روزنامه فرهیختگان به معرفی برگزیدگان بیست‌وهشتمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری پرداخته است. هفته اول بود که بیست‌وهشتمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و طی آن دانشجویان نمونه از سراسر کشور تجلیل شدند که در میان آنها هفت تن از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند. در این مراسم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، سعید نمکی وزیر بهداشت و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تالار شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، از ابوالفضل کربلایی، حسین عندلیب، نرگس ازادوار، مهناز پیروی، علی کاظمی‌تبریزی، نگین ناصح و محمدحسین رشیدی‌مهرآبادی به‌عنوان دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد. مشروح این گزارش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

تدابیر دانشگاه برای مقابله با ویروس چینی​

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به تدابیر دانشگاه‌ها برای مقابله با ویروس چینی​ پرداخته است. احسان موحدیان، رئیس اداره امور رسانه دانشگاه علم و صنعت در این باره اعلام کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا طبق تصمیمی که شورای دانشگاه اتخاذ کرده تمامی کلاس‌های درسی تا پایان امسال به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت نیز تعطیل شده است تا بتوانیم روند ضدعفونی کردن تمام اتاق‌ها را انجام دهیم.

سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت کلاس‌های درس این دانشگاه، گفت: اعلام کردیم در مقطع کنونی که شامل هفته جاری می‌شود، تا جایی که امکان دارد کلاس‌های درس با همکاری مرکز الکترونیک و همچنین همراهی اعضای هیات‌علمی به صورت مجازی برگزار شوند.

وی ادامه داد: البته برای اینکه این روند در هفته آتی نیز ادامه داشته باشد منتظر تصمیم مسئولان وزارت بهداشت هستیم؛ چراکه ادامه‌دار بودن یا نبودن این وضعیت در اختیار دانشگاه‌ها نیست و باید ببینیم این وزارتخانه برای آینده چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: هر چند تلاش می‌کنیم کلاس‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار شوند، اما بخش قابل‌توجهی از کلاس‌ها در دانشگاه تهران به صورت عملی است که قطعا الزامات خاص به خودش را دارد، با این حال این کلاس‌ها نیز تعطیل شده‌اند.

محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز به‌عنوان یکی دیگر از روسای دانشگاه‌های بزرگ تهران درباره وضعیت برگزاری کلاس‌های این دانشگاه گفت: تمامی کلاس‌های درس ما تا پایان هفته تعطیل خواهد بود و این مساله شامل حال خوابگاه هم می‌شود، البته از الان نمی‌توانم درباره برپایی یا ادامه‌دار بودن تعطیلی در هفته آینده صحبت کنم و باید منتظر تصمیمات جدید وزارت بهداشت در این رابطه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز تصمیمی برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت الکترونیکی نداریم، اظهار کرد: از آنجا که تا پایان هفته تمامی کلاس‌ها تعطیل خواهد بود و وضعیت دانشگاه‌ها در هفته آینده نیز هنوز مشخص نیست و از طرفی هم زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تمامی کلاس‌ها به شیوه الکترونیکی وجود ندارد، تا الان در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ششم اسفند به شرح زیر است:

زمان‌های جدید آزمون‌های علوم پزشکی اعلام شد

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، زمان جدید 5 آزمون کشوری گروه علوم پزشکی در اسفندماه 98 که به دلیل شیوع کرونا ویروس جدید لغو شدند، اعلام شد. به دلیل وضعیت ابتلا و انتقال عفونت کرونا ویروس جدید و به جهت اعلام این وضعیت از سوی وزارت بهداشت و کاهش مراکز تجمع 5 آزمون کشوری علوم پزشکی لغو شدند.مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرده بود امتحانات علوم پایه، پیش کارورزی و جامع داروسازی در تاریخ 8 اسفند و چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در تاریخ 15 اسفند 98 لغو شد. مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان جدید این آزمون‌های علوم پزشکی را اعلام کرد.

زمان جدید امتحانات پیش کارورزی و امتحانات جامع داروسازی (180 واحدی) صبح چهارشنبه 20 فروردین 99 است. زمان جدید امتحانات علوم پایه پزشکی و امتحانات علوم پایه دندانپزشکی بعدازظهر چهارشنبه 20 فروردین 99 است.همچنین چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی که قرار بود 15 اسفند 98 برگزار شود، به صبح پنجشنبه 4 اردیبهشت 99 موکول شد.

آغاز ثبت‌نام آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، ثبت‌نام اینترنتی مرحله اول آزمون المپیاد (غربالگری) دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کور آغاز شد و تا 6 اسفند ادامه دارد. این ثبت‌نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام خواهد شد و آزمون مرحله غربالگری المپیاد جمعه 22 فروردین 99 و به شیوه الکترونیک برگزار می‌شود.

ثبت نام توسط شخص داوطلب انجام خواهد پذیرفت؛ لذا داوطلبان باید تا 6 اسفند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

مسئولین المپیاد هر دانشگاه باید با نام کاربری و کلمه عبوری که از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد از 11 تا 13 اسفند نسبت به بررسی اسامی داوطلبان ثبت‌نام شده در سایت این مرکز بخش سیستم دانشگاه اقدام کنند.

مسئولیت بررسی و تأیید اسامی داوطلبان ثبت‌نام شده، با توجه به محدودیت نفرات که توسط دبیرخانه المپیاد برای هر دانشگاه در هر حیطه تعیین شده است، بر عهده مسئولین المپیاد هر دانشگاه است.

دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در 6 حیطه آموزش پزشکی، استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت، مدیریت نظام سلامت و کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062007

وب گردی

وب گردی