شرایط برای تعالی و توسعه علمی و اخلاقی دانشگاه مهیاست

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه شرایط برای تعالی و توسعه علمی و اخلاقی دانشگاه مهیاست، گفت: در این رابطه سند دانشگاه اسلامی محوریت داشته و مسیر تحول دانشگاه را فراهم کرده است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در کارگروه تخصصی بررسی راهکارهای جذب دانشجو با معاونین آموزشی واحدها و مراکز آموزشی استان بوشهر با بیان اینکه خوشبختانه به واسطه رویکرد و سیاست های جدید سازمان مرکزی و بالطبع دانشگاه آزاد اسلامی استان، این استان با چالش جدی در حوزه های مختلف به ویژه حقوق و دستمزد، هزینه های جاری آموزشی و پژوهشی و مواردی از این قبیل مواجه نشده است، گفت: با همت تمامی ارکان دانشگاه و انجام برنامه هایی نظیر اولویت بندی و کنترل هزینه ها، جذب حداکثری شهریه با راهکارهای تشویقی، آمایش رشته ها و صرفه جویی این مهم در استان حاصل شده است.

عبدالهی با تأکید بر اینکه این فعالیت ها باید مستمر و همواره در دستور کار قرار داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت هایی که سبب خواهد شد ظرفیت های جدیدی در استان ایجاد شود، آمایش و سامان دهی رشته هاست که باید با اخذ مجوزهای لازم از سازمان به بهترین شکل خود صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه تمامی سازمان ها و ادارات با معضل افزایش کنترل نشده هزینه ها مواجهه هستند، توضیح داد: آسیب های این مشکل اجتماعی که به علت سیاست های ناعادلانه و ظالمانه دیگر کشورها نسبت به ایران به وجود آمده است باید با استراتژی کنترل هزینه و توسعه درآمدهای شهریه ای و غیرشهریه ای مدیریت شوند.

این مسئول با یادآوری اینکه نظام مالی امروز دانشگاه، نظام تخصیص بر اساس تأمین منابع و درآمدزایی است، اذعان کرد: افزایش درآمد واحدها و مراکز استان براساس ظرفیت های دانشگاهی و مزیت های استانی طبق تجربه و آمارهای سنوات اخیر شدنی است.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر تقویت روابط میان استانی و میسر بودن انجام تمام زمینه های فعالیت در دانشگاه های استان، تشریح کرد: دانشگاه هم اکنون در شرایط جدی و خاصی قرار گرفته است که این شرایط بسته به تدابیر ما می تواند منجر به توسعه یا خدای ناخواسته تضعیف و عقب ماندگی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید بدون حاشیه به دنبال تحرک در مجموعه دانشگاه بود، عنوان کرد: سیاست و الزامات دانشگاه کاملا روشن و شفاف بیان شده است و دانشگاه ها مأمور هستند با مدیریت عادلانه، یکپارچه، همگرایانه و دغدغه مند فعالیت کرده و راهکارهای اثرگذار برای عبور از چالش ها ارائه و اتخاذ کنند

وی با تأکید بر پایش پرونده های دانشجویان اظهار کرد: وضعیت دانشجویان عدم مراجعه با تدبیر و رویکرد رفع مشکل آنها بررسی و شرایط حضور آنان در دانشگاه فراهم شود.

وی با بیان اینکه حجم تلاش ها اگر همسو باشد قطعا اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: فاصله و تفاوتی میان هیچ یک از واحدها و مراکز استان وجود ندارد. تقویت هر دانشگاه سبب تقویت دانشگاه آزاد اسلامی استان و منجر به تعالی و پیشرفت جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در چرخه رقابت علمی کشور خواهد شد.

عبدالهی با بیان اینکه معضل اقدامات خارج از موازین و قوانین باید ریشه کن شود، تصریح کرد: در همه حال وجدان، تقوای الهی و مققرات ملاک عمل باشد.

وی با تأکید بر حمایت همه جانبه دانشگاه از دانشجویان، خاطرنشان کرد: باید با رأفت، دانشجویان را مورد حمایت های مادی و معنوی قرار داد و با ایجاد جذابیت هایی نظیر تکریم، توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال زایی موجب افزایش انگیزه جوانان و علاقه مندان را در دانشگاه فرام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه شرایط برای تعالی و توسعه علمی و اخلاقی دانشگاه مهیاست، تشریح کرد: در این رابطه سند دانشگاه اسلامی محوریت داشته و مسیر تحول دانشگاه را فراهم کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1062031

وب گردی

وب گردی