داشبورد مدیریت طرح‌های فناوری دانشگاه آزاد تا انتهای سال جاری رونمایی می‌شود

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی داشبورد مدیریت طرح‌های فناوری دانشگاه آزاد خبر داد که به‌کمک آن تمامی مراحل یک طرح دانش‌بنیان تحت نظارت مدیران ارشد سازمان مرکزی قرار می‌گیرد.

سیداحسان شیرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم تربیت دانشجویان خلاق و عبور از متدهای سنتی آموزش‌محور اظهار کرد: دیگر نمی‌توان در تربیت دانشجویان از الگوی یادگیری «پای تخته سیاه» استفاده کرد. برای تربیت دانش‌آموختگانی خلاق و کارآفرین باید بسترهای لازم از طریق دانشگاه فراهم شود. دانشجویان باید بتوانند با پرورش ایده‌های خود به‌کمک شتاب‌دهنده در مسیر کارآفرینی و کسب درآمد قرار بگیرند.

وی افزود: اکنون شرایط دانشجویان و جامعه نسبت به گذشته متحول شده و متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار خیلی بیشتر از متقاضیان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری هستند. دانشگاه باید این نیاز کشور و مخاطبان را درک کند و فضای عمومی را به سمت توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان سوق بدهد. دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد چنین زمینه‌ای سرای‌های فناوری را مأمور کرده است.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نظارت و کنترل سراهای نوآوری براساس آیین‌نامه بازار فناوری و سرای نوآوری انجام می‌شود تا ساختارهای فناوری دانشگاه از مسیر اصلی و اهداف کلان خود منحرف نشوند. فرصت سه ماهه برای سراهای نوآوری درنظر گرفته می‌شود تا عملکرد اولیه آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

شیرنگی با اشاره به هدف‌گذاری جدی دانشگاه آزاد در راهبری سراهای نوآوری تصریح کرد: پیش از این سازوکارهایی در حوزه فناوری در دانشگاه ایجاد شده که تجربیات موفقی از آنها در یادها نمانده ولی مقوله سراهای نوآوری با برنامه‌ریزی و جدیت هرچه تمام از سوی معاونت فناوری و نوآوری و ریاست عالی دانشگاه پیگیری می‌شود.

وی سراهای نوآوری را ساختار و بازوی اجرایی تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین دانست و گفت: طرح پایش هم در راستای تحقق اهداف فناوری به کمک دانشگاه آمده و کمک می‌کند پایان‌نامه‌های کاربردی دانشجویان در نهایت منجر به اشتغال آنها در آن حوزه تخصصی بشود. نهادینه کردن تربیت دانشجوی کارآفرین، فناور و اخلاق محور سه هدف کلان معاونت است.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: داشبورد مدیریت فناوری و نوآوری دانشگاه درحال طراحی و پیاده‌سازی است. به‌کمک این داشبورد مدیریتی تمامی مراحل یک طرح دانش‌بنیان تحت نظارت مدیران ارشد سازمان مرکزی قرار می‌گیرد و اگر طرحی در هر مرحله‌ای دچار تعلل و یا مشکلی شود، مدیر مربوطه برای تسهیل‌گری ورود می‌کند.

شیرنگی خاطرنشان کرد: داشبورد نشان می‌دهد که هر طرح چه مدت زمانی طول کشیده تا به آن مرحله برسد و پایش و رصد طرح‌ها را در سراسر واحدهای دانشگاهی برای مدیران هموارتر می‌کند. داشبورد مدیریت فناوری و نوآوری قبل از اتمام سال جاری رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062032

وب گردی

وب گردی