مدرسه عالی دارالفنون در اصفهان راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از راه اندازی مدرسه عالی مهارتی دالفنون در آینده نزدیک خبر داد.

پیام نجفی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مدارس مهارتی واحد اصفهان گفت: مدارس عالی مهارت، مدرسه طراحی دوخت، مدرسه عالی تربیت مربی و معلم و آکادمی تخصصی تربیت بدنی و مدرسه فوتبال از جمله فعالیت‌های مجموعه سمای استان است.

او ادامه داد: مدارس مهارتی دوخت و طراحی لباس در حال حاضر در حوزه سما کار خود را آغاز کرده و حدود 30 نفر در این مدرسه مشغول به مهارت آموزی هستند که البته قرار است چند رشته دیگر نیز در این مدرسه اضافه شود. در خصوص مدارس دیگر نیز طرح‌های آن مطرح است، به طور مثال روی طرح مدرسه عالی موبایل کار می‌کنیم. همچنین طرح مدرسه عالی تربیت مربی ارائه شده که به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) اضافه کرد: پیشنهاد راه‌اندازی مدرسه دالفنون نیز مطرح شده اما لوکیشن آن نهایی نشده است؛ فعلا در حال پیگیری از دستگاه‌های زیربط هستیم تا محلی را برای تاسیس مدرسه دالفنون انتخاب کنیم که این مدرسه نیز به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

او با بیان این که مدرسه مهارتی دالفنون بر اساس طرحی که معاونت سما دارد مدارس متفاوت تری است اظهار کرد: در این مدرسه به دنبال کارآفرینی هستیم و رشد خلاقیت دانشجویان بهتر خواهد بود. امیدوارم با طرح سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی و همت همکاران بتوانیم ضمن راه‌اندازی مدارس دارالفنون در استان اصفهان شاهد فراگیری چندین مهارت ویژه حرفه‌ای، شغلی و تخصصی توسط دانش‌آموزان در پایان دوره تحصیلی در مدارس سما باشیم.

نجفی در ادامه در خصوص اهداف مدارس مهارتی توضیح داد: جهت‌دهی مناسب دانش‌‌آموزان به سمت مهارت‌ها، بازاریابی و ارتقای شاخص‌های کارآفرینی همگام با برنامه‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از اهداف توسعه مدارس تخصصی و دارالفنون است.

او تصریح کرد: در مدارس مهارتی به دنبال ارتقای توانمندی دانشجویان هستیم و هدف توانمند کردن حوز فنی و حرفه‌ای دانشگاه و ارتقای مهارت است. ممکن است یک دانشجو در یک رشته غیر مرتبط تحصیل کند اما در حوزه دیگری مهارت داشته باشد و بتواند در آن حوزه مشغول کار شود. هدف مدارس مهارتی بیشتر آموزش مهارت‌های عمومی به دانشجویان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062035

وب گردی

وب گردی